۲۷ آبان ۱۳۸۵، ۱۰:۵۸

با وجود مخالفت اسرائیل؛

اتحادیه اروپا از ابتکار عمل سه کشور اروپایی درباره خاورمیانه استقبال کرد

کمیسیون اروپا از ابتکار عمل ایتالیا، اسپانیا و فرانسه برای حل بحران خاورمیانه با وجود بی اعتنایی رژیم صهیونیستی به آن، استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه باسلر، یکی از سخنگویان کمیسیون اروپا با اعلام این خبر افزود : اتحادیه اروپا از ایده و ابتکار عمل فرانسه، ایتالیا و اسپانیا برای حل مسئله فلسطین ابراز خرسندی کرد .

وی در ادامه سخنان خود در بروکسل تصریح کرد : وزرای امورخارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نظر دارند در نشست آتی خود این طرح را مورد بررسی قرار دهند.

این درحالی است که "مارک اوتی" فرستاده ویژه اتحادیه اروپا به خاورمیانه درگفتگو با خبرگزاری فرانسه تصریح کرد : لازم است با این ابتکارعمل محتاطانه برخورد کنیم تا اینکه میزان مشروعیت و قانونی بودن آن را درچارچوب اتحادیه اروپا ببینیم.

"اوتی" بعد از نشست کمیته چهارجانبه روند صلح خاورمیانه در مصر و پیش از ترک پایتخت این کشورگفت : اینگونه ابتکار عملی در سطح اروپا مورد بحث و گفتگو قرار نگرفته و در وهله اول لازم است که به انتظارات اسرائیل و اعراب پاسخ دهد تا فعال و قابل اجرا باشد.

وی افزود:  ابتکارعمل های فراوانی می توانیم ارائه کنیم، اما مهم آن است که بتوانیم طرف های ذیربط را قانع کنیم که ابتکار عمل در جهت منافع آنها است تا آن را بپذیرند.

کد خبر 408366

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha