۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۲۷

فرماندار اشکذر تاکید کرد:

ساماندهی وضعیت آنتن‌دهی تلفن همراه و ثابت در مناطق روستایی اشکذر

ساماندهی وضعیت آنتن‌دهی تلفن همراه و ثابت در مناطق روستایی اشکذر

یزد ـ فرماندار اشکذر بر لزوم ساماندهی وضعیت آنتن دهی تلفن همراه و ثابت در مناطق روستایی شهرستان اشکذر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی شاه حسینی عصر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اشکذر با تشریح وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان اشکذر اظهار داشت: زیرساخت توسعه و عمران این منطقه به لحاظ آب، برق، گاز و نیز ارتباطات رشد چشمگیری داشته اما همچنان نیازمند توجه است.

وی با بیان اینکه دولت دوازدهم تأکید ویژه‌ای به ایجاد اشتغال پایدار در حوزه فناوری اطلاعات دارد، بر ضرورت توسعه آنتن دهی تلفن همراه و ثابت مناطق روستایی تاکید کرد.

فرماندار اشکذر افزود: با گسترش این مهم و نیز آموزش و آگاهی بخشی به آحاد جامعه، هدف از نحوه ایجاد کسب‌وکارهای اینترنتی می‌توان نظاره‌گر ظهور و بروز مشاغل نوین و پایدار بود.

وی، برنامه‌ریزی برای تأمین نیازها بر اساس حضور جمعیت شناور، کارگری و مهاجر را ضروری عنوان کرد و تصمیم‌گیری برای تأمین زیرساخت‌ها و اعتبارات بر مبنای این جمعیت با هدف ایجاد اشتغال پایدار را خواستار شد.

۵۰ روستای یزد تا پایان سال ۹۷ به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد نیز در این نشست فلسفه وجودی تشکیل این نشست را بررسی جامع‌تر مسائل، مشکلات و کمبودها و نواقص با هدف تسریع و تسهیل امور دانست و بر ضرورت شناسایی نیازها و مطالبه گری و پیگیری مسئولان استانی از مقامات کشوری به‌منظور دریافت اعتبارات لازم برای توسعه اشتغال و کسب‌وکارهای نو پا تأکید کرد.

اکرم فداکار، کسب‌وکارهای اینترنتی و توسعه و رشد در این زمینه را از اولویت‌های وزارتخانه مطبوع خود برشمرد و با اشاره به مشکلات توسعه‌ای و اشتغال استان اظهار داشت: دولت دوازدهم مأموریت ایجاد اشتغال در حوزه‌های تک و دیتا را با جدیت دنبال کرده و این مهم باید در گستره کشور فراگیر شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه برخی پروژه‌ها فرآیند آن آغاز شده است، بر ضرورت حضور سایر اپراتورها به‌منظور تأمین زیرساخت‌های توسعه ارتباطی به‌ویژه در روستاهای بخش خضرآباد تأکید کرد.

مدیرکل فناوری اطلاعات استان یزد ادامه داد: در راستای توسعه زیرساخت‌های روستایی ۵۰ روستای شهرستان اشکذر تا پایان ۹۷ در طرح «های وب» و «همت» به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند و این مهم ضرورت فراهم کردن شرایط فرهنگی و اجتماعی مناسب همزمان با توسعه رامی طلبد.

جم بازار توسعه اینترنت تا پایان برنامه ششم توسعه ۲.۵ برابر می شود

مدیرکل مخابرات استان نیز در این نشست با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه باید حجم بازار توسعه اینترنت ۲.۵ برابر شود، اظهار داشت: در همین راستا از سال ۹۵ تاکنون بیش از ۴۰ پروژه با اعتباری بالغ ‌بر ۵۸ میلیارد ریال در شهرستان اشکذر به بهره‌برداری رسیده است.

مهدی مقوم، توسعه زیرساخت‌های روستایی را از اولویت‌های پیشرو عنوان کرد و از افزایش و توسعه ۲ برابری آنتن دهی شبکه دولت در آینده نزدیک خبر داد.

کد خبر 4084536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha