۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۳۷

فرماندار تفت:

طرح جامع منطقه گردشگری «دره‌گاهان» تدوین می‌شود

طرح جامع منطقه گردشگری «دره‌گاهان» تدوین می‌شود

یزد ـ فرماندار تفت از اجرای طرح جامع منطقه گردشگری «دره‌گاهان» در شهرستان تفت توسط منابع طبیعی استان یزد با همکاری فرمانداری تفت خبر داد.

محمود زارع رشکوئیه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه دره‌گاهان یکی از مناطق زیبای گردشگری طبیعی در شهرستان تفت به شمار می رود، اظهار داشت: این منطقه در ایام تابستان به ویژه در روزهای پایانی هفته میزبان جمع کثیری از علاقمندان به طبیعت‌گردی است.

وی افزود: در زمان‌هایی که بارندگی وضعیت بهتری داشته و آب در منطقه جاری باشد، آبشارهای دره‌گاهان فضای زیبا و دیدنی خلق می‌کند که این فضا علاقمندان به کوهنوردی و طبیعت‌گردی را به این منطقه جذب می‌کند.

زارع رشکوئیه با اشاره به برخی مشکلات موجود در این مجموعه بیان کرد: دره‌گاهان در حوزه خدمات شهری تفت قرار نمی‌گیرد و مالکیت آن بر عهده منابع طبیعی است بنابراین برای ساماندهی این منطقه، نیاز به حضور اداره کل منابع طبیعی استان یزد است.

فرماندار تفت عنوان کرد: در همین راستا جلسات متعددی با منابع طبیعی برگزار شد و در نهایت مقرر شد طرح جامعی متناسب با شرایط فعلی دره‌گاهان توسط منابع طبیعی با همکاری فرمانداری تفت تدوین شود.

زارع رشکوئیه یادآور شد: پس از تدوین طرح، فراخوانی برای ورود بخش برای مدیریت این مجموعه منتشر خواهد شد تا بتوانیم از ظرفیت‌های گردشگری این منطقه به درستی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: برای مدیریت منطقه گردشگری دره‌گاهان نیازمند حضور بخش خصوصی هستیم و امیدواریم با حضور بخش خصوصی بتوانیم شاهد ارائه خدمات مناسب به گردشگران و ساماندهی صحیح این مجموعه باشیم.

کد خبر 4084678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha