۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۳۶

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

برگزاری همایش مقابله وکاهش آسیب های اجتماعی در استان

برگزاری همایش مقابله وکاهش آسیب های اجتماعی در استان

یاسوج- مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نیمه دوم سال جاری همایشی با محوریت مقابله وکاهش آسیب های اجتماعی در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان افزود: هدف گذاری های مناسبی برای برگزاری این همایش انجام خواهد شد و محورهایی مانند فضای مجازی، فرصت ها و تهدیدات  برای آن مشخص می شود.

میرمحمدی تصریح کرد: در سال جاری پنجمین جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی برگزار می شود و دستور کارهای مختلفی بررسی شده است.

میرمحمدی گفت: نقش فضای مجازی در آسیب های مختلف مهم است و این فضا هم به عنوان آسیب است و هم به عنوان فرصت و مانند شمشیر دو لبه عمل می کند.

میرمحمدی اظهار داشت: امکان مقابله با گسترش فضای مجازی وجود ندارد و نمی توان صورت مسئله را پاک کرد و باید آثار و پیامدهای منفی را با مدیریت مناسب کاهش داد.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری تصریح کرد: تهدیدات جدی برای نسل جوان وجود دارد  و باید اقدامات مناسبی در این راستا انجام شود.

میرمحمدی گفت: افزایش سطح آگاهی افراد جامعه در رابطه با فضای مجازی لازم است و با سازماندهی این ظرفیت می توان خروجی مناسبی به دست اورد.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: کاهش محبت، احساسات و عواطف،  شکستن بنیان خانواده و دوری جوانان از ارتباطات اجتماعی از آسیب های استفاده نامطلوب از فضای مجازی است.

وی افزود: شخصیت سازی کاذب در فضای مجازی نیز از جمله موارد آسیب های این حوزه است.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: ارتباطات مجازی گاها گسست های خانوادگی را رقم می زند و همچنین شکستن حریم خصوصی را به دنبال دارد.

میرمحمدی اظهار کرد: هماهنگی دستگاه های متولی و سیاست گذاری برای مقابله با آسیب های اجتماعی لازم است و همه ما در معرض خطر هستیم.

وی افزود: تبیین نقش خانواده ها در این حوزه و حرکت به سمت استفاده های صحیح و ترویج و توسعه این بخش ضروری است.

میرمحمدی گفت: اطلاع رسانی و آگاه سازی خانواده ها نسبت به فرصت ها و تهدیدات فضای مجازی، برگزاری نشست های تخصصی در حوزه های مختلف و افزایش سطح سواد رسانه ای جوانان و دانشجویان  برای بهره گیری مناسب از فضای مجازی و مقابله با آسیب ها لازم است.

کد خبر 4085150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha