۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۲۱

با تجمع در مقابل پارک شهر گرگان؛

اصحاب رسانه گلستان کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کردند

اصحاب رسانه گلستان کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کردند

گرگان- اصحاب رسانه گلستان با تجمع در مقابل پارک شهر گرگان اعتراض خود را نسبت به کشتار مسلمانان میانمار اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای محکومیت کشتار بی‌رحمانه مسلمانان میانمار به دست بودائیان این کشور اصحاب رسانه استان گلستان باهمت و مشارکت بسیج رسانه استان گلستان مقابل پارک شهر گرگان تجمع و اعتراض خود را نسبت  به این فاجعه و سکوت بین‌المللی اعلام کردند.

حجت‌الاسلام احمدرضا احمدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان و حجت‌الاسلام نورعلی دیلم معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در این مراسم به سخنرانی پرداختند.

خبرنگاران خبرگزاری های استان، سایت های استانی و محلی، نشریات و روزنامه و هفته نامه های محلی استان در کنار مدیرکل و کارکنان صدا و سیمای مرکز گلستان در این تجمع حضور داشتند.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و چند تن از مدیران استان با حضور در این تجمع با رسانه های استان در محکوم کردن این فاجعه انسانی همراه شدند.

پیگیری برگزاری این تجمع به همت بسیج رسانه استان گلستان و با همایت خبرنگاران استان انجام شد.

در پایان این مراسم بیانیه بسیج رسانه قرائت شد که به شرح زیر است.

امروز مسلمانان بی‎دفاع میانمار تلخ‎ترین خاطرات خود را در تاریخ اذهان خود و جهانیان روشن‎ضمیر ثبت می‎کنند و سکوت تلخ و مرگ‎بار مجامع بین‌الملل و برخی از سران و مرتجعین کشورهای مستکبر، خائن و بی‎خاصیت منطقه‎ای و فرا منطقه‌ای را تحمل می‎کنند.

امروز سوزاندن کودکان و مردم بی‎گناه و استفاده از شیوه‎های ابتکاری شکنجه و فجایع دردناک مسلمانان روهینگیا حتی ذره‎ای در بیدار کردن وجدان‎های خوابیده انسان‎های به‎اصطلاح متمدن اثرگذار نبوده و این فجایع دردناک لکه ننگ دیگری بر دامان حقوق بشر کذایی گذاشت و به همگان اثبات کرد جوایز صلح نوبل صرفاً متعلق به خادمان استعمار آمریکایی و موافقان اهداف صهیونیسم جهانی است.

اهدای جایزه نوبل جهانی به رئیس‌جمهور کشور میانمار به خاطر راه‎اندازی سناریوی تاریخی نسل‎کشی مسلمانان در کشورش بیانگر آن است که مجامع جهانی و مدعی حقوق بشر حامیان اصلی این جنایات انسانی هستند و دردناک‌تر از آن سکوت گزنده رهبران و رسانه‌های غربی و به‌ویژه رسانه‌های دولت‌های اسلامی است.

درحالی‌که در کشور میانمار با قساوت قلب کودکان را به جرم مسلمان بودن با تبر می‌کشند، با طناب مادرانی را خفه می‎کنند و پدرانی را به جرم گرایش به دین رئوف اسلام زنده‌زنده می‌سوزانند، نه‌تنها این جنایات ابعاد بین‎المللی پیدا نمی‎کنند بلکه همان افراد فعال حقوق بشر کشورمان که تا دیروز مدافع حقوق سگ‎ها بودند امروز هم‎راستا با حقوق بشر کذایی غربی سکوت پیشه کردند؛ این سکوت مرگ‎بار این سؤال را در ذهن تداعی می‎کند که آیا در نگاه آن‌ها ارزش جان انسان کمتر از ارزش جان حیوان است؟!

متأسفانه فقدان فشارهای سازمان بین‌المللی و منطقه‎ای منجر به آن شده که بودائیان افراطی و ارتش میانمار بدون کمترین محدودیتی دست به چنین جنایاتی بزند، بسیج رسانه استان گلستان ضمن محکوم کردن فجایع وحشتناک میانمار، از وزارت امور خارجه کشور درخواست دارد حمایت خود را از مسلمانان بی‎گناه میانمار که وظیفه شرعی و قانونی وزارت امور خارجه است دریغ نکند چراکه بر اساس فرامین رهبر فرزانه انقلاب استحکام و عمق فکر دفاع از یک ملت مظلوم در سیاست ما به‎مراتب بیشتر از عمق سیاست دفاع از صهیونیسم در مجموعه‌ سیاسی دولتی مثل‌ آمریکاست.

همچنین بر اساس اصل سوم و بند ۱۶ قانون اساسی که تنظیم سیاست‎های وزارت خارجه را بر اساس معیارهای اسلامی، تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمانان و مستضعفان تأکید دارد لذا ما اصحاب رسانه استان گلستان درخواست داریم؛ دولت جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه ، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی نسبت به مسلمانان و مستضعفان ستمدیده میانمار بی‌تفاوت نبوده و به تعهدات انسانی و قانونی خود عمل انقلابی کنند.

اصحاب رسانه استان گلستان اعتقاددارند جنایات رخ‎داده در میانمار با استانداردهای گروه‎های تندرو و افراطی داعشی و تکفیری در منطقه برابر است و به‌طورقطع سکوت در برابر این فاجعه انسانی به معنای همراهی با تفکر داعشی میانمار است.

امروز درحالی‌که بلندگوهای بیگانه و رسانه‎های پوچ و بی‎خاصیت غربی چشمان خود را بر فجایع سوزناک میانمار بسته‎اند اصحاب رسانه استان گلستان ضمن ابراز همدردی با مسلمانان بی‎دفاع روهینگیا از ملت ایران به‎ویژه رسانه‎های انقلابی و فعالان فضای مجازی درخواست می‎کند در برابر این فجایع انسانی سکوت نکرده و ناله پردرد مسلمانان میانمار را به گوش جهانیان مخابره کنند.

کد خبر 4085354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha