۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۴۸

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فضای مجازی نیازمند تولیدات قرآنی است

فضای مجازی نیازمند تولیدات قرآنی است

گرگان- معاونت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروزه باید آثار فاخری در زمینه مقاله، انیمیشن، تابلو و ... تولید شود زیرا فضای مجازی به شدت نیازمند تولیدات قرآنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا حشمتی، ظهر چهارشنبه، در مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور که در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد، اظهار کرد: در بین معجزات انبیاء، معجزه پیامبر اسلام (ص) خاص و ویژه است، معجزات سایر انبیا حسی و قابل مشاهده بوده است امّا معجزه پیامبر براساس تعقل و تفکر قابل درک است.

وی ادامه داد: رمز ماندگاری قرآن نیز در همین تعقل و تفکر است، چون خداوند منشاء تفکر است قرآن ماندگاری خواهد داشت.

آیت الله حشمتی تصریح کرد: سایر معجزات را می توان انکار کرد، زیرا نقل تاریخی است و به اتمام رسیده اند، امّا قرآن همگی را به محاجه دعوت می کند.

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برداشت حاصل از تفکر معجزه است، قرآن در آیات زیادی دستور می دهد که بیندیشید و ماندگاری قرآن، قدرت تعقل و تفکر را نشان می دهد.

بین میزان تحصیلات و پیوستگی به مظاهر ایمانی رابطه عکس وجود دارد

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: موج سوم پیمایش های انجام شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد نشان می دهد که هرچه میزان تحصیل بالاتر رود علاقمندی و پیوستگی به مظاهر ایمانی کم می شود.

وی ادامه داد: در حالی که این مسأله باید برعکس می شد چون هنگامی که علم بالاتر رود استقبال باید افزایش یابد.

آیت الله حشمتی تأکید کرد: نقش حوزه علمیه و دانشگاه در این زمینه می تواند پررنگ باشد، آن ها می توانند جوانان را به قرآن نزدیکتر کنند تا از این اعجاز بیشتر استقبال شود.

وی گفت: دلبستگی به قرآن در مراتب تحصیلی پایین تر بیشتر است و این باید ادامه دار باشد.

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: انتظاری که از حوزه و دانشگاه وجود دارد این است که جشنواره ها را هدف ندانند و آن را نقطه آغازی برای شروع درنظر بگیرند که براساس آن شروع به تولید علم کنند.

آیت الله حشمتی افزود: باید بین جشنواره درون دانشگاهی با سایر دستگاه ها تفاوت وجودداشته باشد و نباید رشته ها مشترک باشند، کارهای جدیدی باید صورت گیرد.

وی در پایان گفت: شرکت کنندگان در این جشنواره همگی به فیض رسیده اند، از مجموعه عواملی که اسباب این نشست را فراهم کردند سپاسگزاری می کنم.

کد خبر 4086283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha