۲۷ آبان ۱۳۸۵، ۱۹:۰۴

رئیس جمهور اسبق آمریکا :

رویارویی نظامی با ایران از توان آمریکا خارج است / در عراق افتضاح به بار آوردیم

رویارویی نظامی با ایران از توان آمریکا خارج است / در عراق افتضاح به بار آوردیم

"جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا با بیان اینکه کشورش توان رویارویی نظامی با ایران را ندارد، از دولت بوش خواست دست یاری به سوی تهران و دمشق دراز کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "جیمی کارتر" در گفتگو با روزنامه "فوروارد" چاپ نیویورک همچنین درباره سوژه هسته ای ایران  گفت : من امیدوارم که تلاشهای فراوان و قوی اتحادیه اروپا که مورد حمایت آمریکا نیز قرار دارد؛به موفقیت دست یابد و امید من این است که چین و روسیه  نیز به این تلاشها بپیوندند تا با فشار بر ایران و دادن برخی امتیازات به این کشور، مشکل را حل کنند.

وی همچنین تلاش روسیه را برای تهیه سوخت هسته ای که مورد نظر ایران است، مهم ارزیابی کرد.

رئیس جمهور اسبق آمریکا تصریح کرد: باور من بر این است که در آینده باید دست به سوی ایران و سوریه دراز کنیم و آنها را برای تلاش های صورت گرفته در خاورمیانه و خلیج فارس برای صلح شریک کنیم.

وی همچنین درباره استفاده از قدرت نظامی علیه ایران به مسئله عراق اشاره کرد و گفت : شما نتایج استفاده غیر قانونی و غیر ضروری زور را در عراق دیده اید؛ در عراق این مسئله تبدیل به یک تراژدی و یک افتضاح شد.

کارتر همچنین اذعان کرد: ایران توانایی نظامی بسیار بالایی دارد . به اعتقاد این مقام اسبق آمریکا ارتش کشورش  آمادگی اقدام علیه ایران را ندارد.

کد خبر 408681

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha