۲۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۰۸

امام جمعه ابهر :

آمار طلاق در جامعه سرسام ‏آور است

آمار طلاق در جامعه سرسام ‏آور است

زنجان-امام جمعه ابهر با بیان اینکه آمار طلاق در جامعه سرسام ‏آور است، گفت: امروزه خانواده ‏ها دچار نابسامانی و درگیری هستند، و در رابطه با خود و فرزندان، مسائل و دشواری‏هایی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر به نزول سوره هل اتی در شان پنج تن آل عبا و روز خانواده اشاره کرد و افزود: دنیای امروز از نظر صنعت دنیای متکاملی است ولی در آنچه که مربوط به شکل حیات انسانی می‏ شود بسیار ضعیف و متزلزل است.

وی ادامه داد: آشفتگی روحی و تضاد فکری آنچنان گسترش یافته که برخی از افراد در معرض بیماری‏های روانی و اضطراب قرار دارند. در فرهنگ جدید بشری، درست و نادرست با هم آمیخته و  آموزش‏های صحیح و ناصحیح و آگاهی ‏های صواب و ناصواب موجب پدید آمدن انحرافاتی بسیار شده است. تحیّرها فزونی یافته‏ اند و فرار از پذیرش مسؤولیت بر بسیاری از انسان‏ها غالب آمده است.

رحیمی افزود: از نیمه دوم قرن بیستم و با گسترش زندگی صنعتی، ما با ضعف ایمان و انحطاط اخلاقی مواجهیم. عامل معنویت روی به ضعف نهاده و حتی در امر تشکیل خانواده گریز و یا بی‏تفاوتی‏هایی دیده می‏شود که این خود موجب پدید آمدن دشواری ‏ها و مفاسدی بسیار است. روابط نامشروع آزاد گذارده شده، در نتیجه نوجوان و جوان خود را در اعمال غریزه آزاد احساس کرده اند.

امام جمعه ابهر گفت: این امر سبب آن شده که تمناهای غریزی دور از قواعد و ضوابط و مراسم و در محیطی غیر از خانواده صورت پذیرد و کسی احساس نیاز نکند که زیر بار اداره خانواده و در مواردی سنگینی هزینه آن قرار گیرد. سن ازدواج بالا رفته، پسران و دختران در طلب وصال به کوچه و خیابان‏ها و باغ‏ها روی آورده ‏اند. ما امروزه در زمینه خانواده ‏ها در بسیاری از نقاط جهان با وضعی مواجهیم که در آن حیثیت و شرافت بسیاری از انسان ها نادیده گرفته می‏ شود.

رحیمی با بیان اینکه زندگی انسان‏ها صورت مبتذلی پیدا کرده و افراد انسانی در معرض ارضای هوس‏ های سطحی و زودگذر به ‏جای عشق و آرامش واقعی هستند، ادامه داد: عده‏ ای هوسباز در قالب روشنفکرنمایی سعی کرده‏ اند زنان را از کانون گرم خانواده بیرون بکشند و به‏صورت ابزار و وسیله ‏ای در اختیار خود قرار دهند و گروهی هم کورکورانه به دعوت و ندای آن‏ها پاسخ گفته و تیشه به ریشه خود می‏زنند. حتی امروزه ما در مواردی می‏بینیم که خانواده وجود دارد، اما چه خانواده‏ای؟ در آن نه سر و سامانی است، نه نظم و آرامشی، نه تربیت و سکونی است.

وی با بیان اینکه روابط اعضای خانواده سست و متزلزل است و از صفا و صمیمت و در نتیجه آرامش و سکون واقعی خبری نیست، گفت: زن و شوهر ظاهراً در کنار یکدیگرند ولی وضع حیات‏شان آنان را چون دو بیگانه در کنار هم قرار داده است.

امام جمعه ابهر با اذعان به اینکه آمار طلاق سرسام ‏آور است و زن و مرد به اندک بهانه‏ ای رشته پیوند خانوادگی را از هم می‏ گسلند، گفت: فرزندان مهر و عطوفت لازم را از خانواده ‏ها به‏دست نمی ‏آورند و در نتیجه اغلب‏ شان زودرنج و زودشکن و بی‏ عاطفه‏ اند.

رحیمی افزود: به‏ علت عدم برخورداری نسل از تربیت صحیح، بزهکاری کودکان رو به افزایش است و به ‏علت آزادی‏ بی‏بند و بار در ارضای هوس‏ های جنسی، مردان نیازی به ازدواج دائم نمی ‏بینند و با ارضاهای آزاد از پذیرش مسؤولیت اداره خانواده سر باز می زنند.

وی با بیان اینکه روح غیرت ناموسی بسیار تنزل کرده و زوجین از دیدن همسر خود با بیگانگان دچار عذاب وجدان نمی‏ شوند، گفت: فرزندان نامشروع رو به افزایشند و وحدت‏ها و صمیمیت ‏ها در حال تزلزل و سقوط است.

رحیمی از ادامه فجایع انسانی در میانمار ابراز تاسف کرد و افزود: مع الاسف همچنان مجامع بین المللی در سکوت مرگبار فرو رفته اند و بزرگترین جنایت انسانی در میانمار در مقابل  چشمان دنیا اتفاق می افتد. ولی این دول جهانی در کمال بی شرمی هیچ عکس العملی نشان نمی دهند و یا صرفا به یک محکومیت خشک و خالی اکتفا می کنند.

کد خبر 4087535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha