۲۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۱۸

با شرکت ۴۴ راس اسب؛

هفته دوازدهم کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد

هفته دوازدهم کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد

بندرترکمن – هفته دوازدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن با شرکت ۴۴ راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته دوازدهم این رقابت‌ها عصر جمعه ۴۴ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد داخلی در هفت دور هزار متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۸۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هفت گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه و چهار ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که یاسر جرجانی با اسب نازیلا زودتر از خط پایان گذشت و نورمحمد بهادر با اسب تیرپا یزدانی و آرمین آق آتابای با قوش قانت به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار متر بود که رامین قهرمانی با اسب زیبای گنبد عنوان اول را به دست آورد و نورمحمد بهادر با اسب اوزان و یاسر جرجانی با اسب گلسا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب خان یلمه موفق به کسب مقام اول شد و آق اویلی بشگرد با اسب آرشا و آرمین آق آتابای با اسب کاپیتان به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه ساله و هشت تا ۱۲ امتیازی به مسافت هزار متر شکل گرفت که جواد آچاک با اسب اورلیا زودتر از خط پایان عبور کرد و نورمحمد بهادر با اسب نیو کارناوال و آرمین آق آتابای با اسب تاوالیزا به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون دو ساله و هشت تا ۱۲ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب سلطان صحرا نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و ابراهیم قره داشلی با اسب ریحان گل و آرمین آق آتابای با اسب تای سوران نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم اسب‌های دوخون سه تا پنج ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که آق اویلی بشگرد با اسب مه وش به کسب مقام اول شد و ستار مهرانی با اسب قلیچ بابا و جواد آچاک با اسب هیدروژن به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور هفتم و پایانی اسب‌های تروبرد داخلی دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب بیوتی فلای نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و جواد آچاک با اسب پامادور و آرمین آق آتابای با اسب براون استار به ترتیب دوم و سوم شدند.

نورمحمد بهادر بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته دوازدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن، نورمحمد بهادر با کسب سه مقام نخست و سه مقام دوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، جواد آچاک موفق به کسب یک مقام نخست، یک مقام دوم و یک مقام سوم شد، آق اویلی بشگرد یک مقام نخست و یک مقام دوم کسب کرد، یاسر جرجانی موفق به کسب یک مقام نخست و یک مقام سوم شد و رامین قهرمانی یک مقام نخست به دست آورد.

لازم به ذکر است؛ رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن جمعه ۳۱ شهریورماه با برگزاری هفته قهرمانی در مجموعه سوارکاری این شهرستان به پایان می‌رسد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 4087774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha