۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۴۹

نماینده مردم اراک در مجلس:

فقدان حمایت از بازنشستگان فرصت‌های اشتغال را از جوانان گرفته است

فقدان حمایت از بازنشستگان فرصت‌های اشتغال را از جوانان گرفته است

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب درمجلس گفت: امروز بخش عمده ای از بازنشستگان کشور به دلیل مشکلات معیشتی ناچار به فعالیت های شغلی هستند و این مساله فرصت اشتغال را از جوانان گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی صبح شنبه در  آیین تجلیل از بازنشستگان، از کارافتادگان و همسران بازمانده نمونه تامین اجتماعی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: بازنشستگان ذخایر ارزشمندی در جامعه هستند که ثمره تلاش ۳۰ساله خود را در عرصه های مختلف به کار می گیرند و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز که عمدتا در عرصه های اقتصادی فعال بوده اند باید از تجارب غنی آنها در جامعه بهره گرفته شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: دوره بازنشستگی دوره ای است که فرد باید از آرامش و آسایش آن و حقوق مناسب بدون نیاز به اشتغال برخوردار باشد.

کریمی بیان کرد: در حال حاضر شرایط نظام پرداخت کشور به بازنشستگان به گونه ای است که کمتر کسی اشتیاق به بازنشستگی دارد، مگر آن که شغل دومی برای خود تدارک دیده باشد.

وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر بسیاری از بازنشستگان در کشور علیرغم میل باطنی، به دلیل مشکلات معیشتی ناچار به اشتغال هستند که این مساله به بیکاری جوانان و عدم توفیق آنها در یافتن شغل دامن می زند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قانون برنامه ششم توسعه الزامی برای دولت تصویب شده که باید بررسی لازم برای برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض، مناسب سازی پرداخت ها و بهره مندی بازنشستگان کشور و لشگری از این موضوع را به انجام برساند.

کریمی ادامه داد: بازنشستگانی که در سال های قبل بازنشست شده اند به هیچ وجه حقوق آنها تناسبی با شرایط معیشتی کنونی ندارد و بحث افزایش ضریب حقوق بازنشستگان هر ساله این فاصله و شکاف میان بازنشستگان سنوات قبل و بازنشستگان سال های اخیر را افزایش می دهد.

وی اضافه کرد: در سال های اخیر تصمیماتی در راستای برخورداری بازنشستگان سنوات قبل از شرایط بهتر فراهم شده اما کافی نیست و باید در این زمینه تصمیمات جدی تری گرفته شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تامین اجتماعی یک سرمایه ارزشمند ملی است و نباید با تصمیمات نابخردانه و تحمیلی که خارج از منطق اقتصادی این سازمان است، تعادل منابع و مصارف آن بر هم بخورد و آینده این سازمان به خطر بیفتد.

کریمی افزود: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی بیش از ۱۲۰هزار میلیارد تومان از دولت مطالبه دارد و دولت باید سالانه بازپرداخت بخشی از این بدهی را در دستور کار قرار دهد، چرا که این سرمایه ملی متعلق به بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم کشور است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر بازنشستگان به عنوان اقشار پابه سن گذاشته، نیازمند مراقبت های ویژه درمانی هستند، در استان مرکزی در این رابطه اقدامات مطلوبی توسط تامین اجتماعی انجام شده، اما متناسب با حجم خانوارهای تحت پوشش این بیمه نیست و باید افزایش یابد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: همچنین احداث مجتمع های رفاهی و تفریحی برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز باید در استان مورد توجه قرار گیرد، این در حالی است که تنها مجتمع رفاهی تفریحی در حال ساخت این سازمان سال هاست در مرکز استان نیمه تمام مانده و بایستی پیگیری جدی برای اتمام آن صورت پذیرد.

کریمی تصریح کرد: بازنشستگان از تجارب متعددی برخوردار هستند و در حوزه کاری خود که ۳۰ سال در آن تجربه کسب کرده اند می توانند یک مشاور مجرب باشند و در اتاق فکر نهادها باید از آنها بهره گیری شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چنانچه به دنبال آن هستیم که جوانان ما با امید و نشاط در پی اشتغال و کارآفرینی باشند، باید شرایط مطلوبی را برای بازنشستگان جامعه فراهم کنیم تا از سویی فرصت های اشتغال برای جوانان باقی بماند و از سوی دیگر با انگیزه در عرصه های مختلف مشغول به فعالیت شوند.

کد خبر 4088299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha