۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۵۰

رئیس دبیرخانه اشتغال سازمان بهزیستی:

تسهیلات قرض‌الحسنه به زنان سرپرست خانوار پرداخت می‌شود

تسهیلات قرض‌الحسنه به زنان سرپرست خانوار پرداخت می‌شود

کرج - رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی گفت: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهناز کاشی در همایش بزرگ کودکان خّیر که پیش از ظهر شنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی در کرج برگزار شد، بابیان اینکه در حوزه اشتغال، بحث آماده‌سازی شغلی جامعه هدف تحت پوشش را مدنظر دارد، اظهار کرد: زنان سرپرست خانوار نیز جز این افراد به شمار می‌آیند.

وی بابیان اینکه شناسایی افراد و بررسی نیازهای این دسته از اشخاص در وهله نخست موردتوجه قرار می‌گیرد، افزود: بعد از رسیدگی به این نیازها برنامه آموزش شغلی جامعه هدف موردتوجه قرار می‌گیرد.

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی بیان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی، مهارت‌های کسب‌وکار و فنی ازجمله فعالیت‌ها و برنامه‌هایی است که در این طرح به متقاضیان ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در طول فعالیت دولت یازدهم همچنین برنامه پنجم توسعه کشور؛ برنامه تسهیل گری اشتغال به‌طور میانگین سالیانه برای ۴۵ هزار  نفر در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: نیمی از این جمعیت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

کاشی در خصوص لزوم توجه به اشتغال زنان سرپرست خانوار، تأکید کرد: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی  به زنان سرپرست خانواده نیز انجام می‌گیرد.

در ادامه داریوش بیات نژاد مدیرکل بهزیستی البرز بابیان اینکه بستر اشتغال برای ۱۲۰ زن سرپرست خانوار و معلول در البرز فراهم‌شده است، گفت: کودکان خیر با پرداخت هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۰ هزار تومان در این طرح اشتغال‌زایی مشارکت داشته‌اند.

وی ادامه داد: زنان سرپرست خانوار یادشده در مشاغل خیاطی، کامپیوتر، قالی و سبزی خردکنی مشغول به کارشده‌اند، بدون شک تقویت مسئولیت اجتماعی و رفاه ازجمله اهداف مهم بهزیستی است.

کد خبر 4088360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha