۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۳۱

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان:

تامین اجتماعی استان زنجان ۴۰ هزار نفر مستمری بگیر دارد

تامین اجتماعی استان زنجان ۴۰ هزار نفر مستمری بگیر دارد

زنجان-مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه تامین اجتماعی استان زنجان ۴۰ هزار نفر مستمری بگیر دارد، گفت: ۵۳ درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود علیاری ظهر شنبه در مراسم تجلیل از بازنشستگان بیمه تامین اجتماعی، با اشاره به روز خانواده، افزود: روزخ انواده فرصت مناسب برای تقدیر از کسانی است که در تولید و خدمات و تامین  آرامش و آبادانی و توسعه جامعه نقش داشتند. 

وی اظهار کرد: آرامش و اقتصاد امروز جامعه را مدیون کار گران هستیم و باید زحمات آنها تقدیر کنیم. 

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان از ارائه ۱۸ نوع خدمت در تامین اجتماعی استان زنجان  خبر داد و تصریح کرد: هرچه میزان بیمه شدگان تامین اجتماعی بیشتر باشد، میزان امنیت وآسایش و رفاه اجتماعی مردم هم به تبع افزایش می یابد.

علیاری افزو: براساس اینکه این سازمان یک سازمان غیردولتی عمومی است که بخش عمده مالی آن از محل حق بیمه‌ها (با مشارکت بیمه شده و کارفرما) تامین می‌شود و متکی به منابع دولتی نیست، بنابراین دارایی‌ها و سرمایه‌های آن متعلق به اقشار تحت پوشش در نسل‌های متوالی است و نمی‌تواند با هیچ‌یک از سازمان‌ها و موسسات دولتی یا غیردولتی ادغام شود.

وی یاد آورشد:  استان زنجان هفت شعبه دائم تامین اجتماعی و چهار شعبه اقماری دارد و یک شعبه کارگزاری نیز در استان فعالیت می‌کند. 

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: ۵۳ درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که این میزان شامل بیش از ۵۳۰ هزار نفر است و سازمان تامین اجتماعی استان زنجان ۴۰ هزار مستمری بگیر دارد و طی سال گذشته ماهانه ۵۹ میلیارد تومان برای مستمری این افراد پرداخت شد و امسال ماهانه ۶۰ میلیارد تومان در قالب تعهدات سازمان ارائه خواهد شد و طی سال گذشته تمام مستمری ها و بیمه بیکاری متمرکز شدند و تفاوتی در پرداختی ها وجود ندارد.

علیاری در خصوص پرداخت غیرحضوری حق بیمه اقدامات خوبی در استان زنجان گفت: اجرای خدمات الکترونیکی به منظوررضایتمندی افراد، بازرسی هوشمند در کارگاه های فعال استان از طریق کدپستی با همکاری اداره پست، تشکیل پرونده الکترونیکی برای بیمه شدگان، افزایش مستمری، اجرای بیمه هنرمندگان و نویسندگان در پی انعقاد قرارداد با فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هنرمندان و نویسندگان ار اقدامات امسال سازمان است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۶  حداقل حقوق مستمری بگیران از ۹۰۰ هزار تومان به بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت و در سایر موارد ۱۲ درصد افزایش حقوق  بوده است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: طی سال  گذشته در استان زنجان پنج کارگزاری به تعداد کارگزاری های بیمه اضافه شد. 

علیاری به قوانین وضع شده برای کمک به واحدهای تولیدی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل حمایت های ویژه از واحدهای تولیدی در دستور کار بوده است.

وی افزود: در استان زنجان نیز این حمایت ها برای بخش بیمه ای لحاظ شده و هیئت دولت در خرداد سال جاری مصوبه ای برای بخشودگی بیمه ای واحدهای تولیدی تصویب کرده است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان خاطر نشان کرد: مطابق با این مصوبه که به استان ها ابلاغ شده در استان زنجان نیز به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت.

علیاری گفت: خوشبختانه طی سال گذشته سازمان تامین اجتماعی استان زنجان در بحث فعال کردن واحدهای تولیدی عملکرد خوبی را داشته و در سالجاری هم بر تحقق این امر مهم تاکید جدی دارد.

کد خبر 4088659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha