۲۸ آبان ۱۳۸۵، ۱۱:۲۵

همکاری وزارت علوم با سازمان ملل / رفع چالشهای موجود بر سر راه علم و فناوری در کشور

همکاری وزارت علوم با سازمان ملل / رفع چالشهای موجود بر سر راه علم و فناوری در کشور

موارد همکاری ایران در زمینه علم و فناوری با چارچوب همکاریهای توسعه سازمان ملل ( UNDFA) در کمیته استراتژیک مشخص می شود و از این طریق چالشهای موجود بر سر راه علم و فناوری و موانع انجام برخی پروژه های تحقیقاتی مانند برخی موانع کشورها رفع می شود.

دکتر ارسلان قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود : بر اساس بند 5 اولویتهای همکاری کشورهای عضو سازمان ملل مبنی بر تسهیل انتقال علم و فناوری در زمینه های همکاری، کمیته استراتژیکی متشکل از نماینده وزارت علوم، وزارت امور خارجه و برخی دانشگاههای کشور تشکیل می شود.

وی اظهار داشت : بند 5 اولویتهای همکاری کشورهای عضو سازمان ملل در راستای تقویت توانمندسازی در بخش علم و فناوری است و ایران نیز می تواند با استفاده از این بند جهت توسعه علم و فناوری به قابلیت های بسیاری دست یابد.

قائم مقام وزیر علوم  در امور بین الملل گفت : موارد همکاری ایران در زمینه علم و فناوری با چارچوب همکاری های توسعه سازمان ملل ( UNDFA) در کمیته استراتژیک مشخص می شود و از طریق دفتر خوشه ای یونسکو در تهران به سازمان منتقل می شود.

وی اضافه کرد : بدین وسیله چالشهای موجود بر سر راه علم و فناوری و موانع انجام برخی پروژه های تحقیقاتی مانند برخی موانع کشورها برطرف و پروژه های تحقیقاتی از طریق همکاری های بین المللی حمایت می شوند.

قربانی اظهار داشت : در حال حاضر وزارت علوم آیین نامه و دستورالعمل همکاریها را در دستور قرار داده کار دارد.

کد خبر 408899

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha