۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۱۷

نماینده مردم کرمان و راور:

تنها یک درصد بودجه عمرانی کرمان به صورت نقدی واریز شده است

تنها یک درصد بودجه عمرانی کرمان به صورت نقدی واریز شده است

راور - نماینده مردم کرمان و راور گفت: اعتبار عمرانی سال ۹۶ کرمان را هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: تنها یک درصد این اعتبار طی شش ماه امسال به صورت نقدی واریز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی شنبه شب در نشست شورای اداری شهرستان راور استفاده از نیروهای بومی در شرکت ها و کارخانجات این شهرستان را یکی از دغدغه های مردم این منطقه دانست و اظهار کرد: در این خصوص پی گیری ها و نامه نگارهایی انجام شد تا اولویت استخدام با نیروهای بومی باشد و در صورت نبود امکان جذب نیروی متخصص بومی شرکت ها نیروهای مورد نیاز خود را از سایر مناطق تامین کنند.

نماینده مردم کرمان و راور گفت: در صورت وجود شرایط باید ۱۰۰ درصد افراد بومی به کار گرفته شوند و در زمینه استخدام از قانون تمکین می کنیم.

وی اظهار کرد: دو خط تولید فولاد سال آینده راه اندازی می شود و بعد از آن خط سوم هم راه اندازی خواهد شد. امیدواریم حرکتی که در راور آغاز شده این شهرستان را به سمت توسعه صنعتی پیش ببرد.

پروژه احداث بیمارستان تامین اجتماعی راور مورد بی مهری قرار گرفته است

پورابراهیمی در ادامه در خصوص احداث بیمارستان تامین اجتماعی راور گفت: این پروژه به مساحت سه هزار مترمربع نزدیک سه سال و نیم گذشته در شهرستان راور کلید خورد و هنوز به اتمام نرسیده است، نمی دانیم با چه بیانی باید به وزیر بگوییم که مردم راور حق استفاده از این خدمات را دارند و وزارتخانه در این زمینه کم لطفی می کند و چندین بار در صحن علنی مجلس در این خصوص تذکر داده شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار پی گیری جدی در این خصوص شد و گفت: امیدواریم با تزریق منابع تا پایان امسال عملیات احداث این بیمارستان به پایان رسد و اوایل سال آینده هم اقدامات مربوط به تجهیز انجام شود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه مشکل سد راه توسعه در روستاها مربوط به زیرساخت ها نیست، افزود: در حال حاضر دغدغه اصلی در روستاها معیشت خانواده و درآمد روستایی است. برای توسعه راهی نداریم جز اینکه ادبیات توسعه اقتصادی را با رویکردی متفاوت از زیرساخت شروع کنیم و در کنار آن زیرساخت ها هم فراهم شود.

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به اینکه سال آینده جشن گازرسانی به تمامی روستاهای شهرستان راور برپا می شود، افزود: در حوزه برق حتی پی گیر برق رسانی به روستاهای سه خانوار هستیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه در روستاها باید بر مبنای اشتغال باشد، بیان کرد: بیش از ۷۰ میلیارد تومان منابع برای اشتغال در شهرستان راور در نظر گرفته شده است که هفت میلیارد تومان مربوط به زیرساخت ها است.

واریز نقدی یک درصد بودجه عمرانی استان کرمان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس کل اعتبار عمرانی سال ۹۶ استان کرمان را هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این در حالیست که در شش ماه سال جاری کل عددی که نقدی واریز شده یک درصد و نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان است. ۲۰۰ میلیارد برگه تحت عنوان اسناد خزانه منتشر شده است که به نوعی استقراض است.

وی با اشاره به  اینکه نگران این هستیم که آینده بودجه کشور به پرداخت تعهدات مربوط به اسناد خزانه و اوراق بهادار سنوات قبل تبدیل شود، تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود راهی نداریم جز اینکه توسعه را خارج از رویکرد سنتی پی گیری کنیم.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه اشتغال در روستاها و شهرهای کوچک باید با جدیت توسط فرمانداری راور پی گیری شود، افزود: یک و نیم میلیارد دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای طرح‌های اشتغالزا در روستاها و مناطق محروم مصوب شده است.

با اشاره به ابلاغ ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال در مناطق محروم و روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت گفت: همه مسئولان استانی باید برای جذب این اعتبارات بسیج شوند، باید با همکاری و تلاش بیکاری را ریشه کن کنیم، استان کرمان باید در زمینه جذب این اعتبارات رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

نماینده مردم کرمان و راور دوره تنفس این وام را شش ساله و نرخ سود آن را هم شش درصد اعلام و تصریح کرد: امروز اقتصاد مقاومتی به این معناست که خانه به خانه نیروهای بیکار را شناسایی کرده و براساس تحصیلات و مهارت هایی که دارند آنها را جذب کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پی گیر ایجاد نیروگاه تولید برق با سوخت ذغال سنگ در راور هستیم کار مطالعاتی اولیه در این زمینه انجام شده است.

کد خبر 4089108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha