۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۴۳

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین:

کمک حامیان به ایتام و فرزندان محسنین ۱۲ درصد افزایش یافت

کمک حامیان به ایتام و فرزندان محسنین ۱۲ درصد افزایش یافت

قزوین- معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: در چهار ماهه امسال کمک حامیان طرح ایتام با ۱۲ درصد افزایش به بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسید.

محمد صیادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: ۲۷ هزار و ۴۰۳  حامی طرح اکرام ایتام و محسنین چتر حمایتی خود را بر۴ هزار و ۷۵۲  یتیم و فرزند نیازمند گسترانیده اند.

وی بیان کرد: طرح اکرام ایتام و محسنین سفره‌ با برکتی است که با تأسی از سیره‌ علوی گشوده شده و تاکنون توانسته تا بسیاری از مشکلات مادی و معنوی ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند را کاهش دهد.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اینکه خانواده طرح محسنین شامل آن دسته از خانواده های نیازمند می شود که دارای سرپرست بیمار، معلول، ازکار افتاده و یا زندانی هستند گفت: ۶ هزار و۸۸۹ حامی طرح محسنین حمایت از ۳هزار و ۴ فرزند نیازمند را بر عهده گرفته اند که در چهار ماهه امسال بیش از  میلیارد ریال به این فرزندان کمک شده است.

وی با دعوت از خیران برای حمایت از فرزندان خانواده های نیازمند استان، افزود: طرح محسنین شامل حمایت مستمر از فرزندان غیر یتیم توسط حامیان است و حامیان می توانند با انتخاب خانواده مورد نظر همراه با کمک ماهانه نیازهای این فرزندان را تأمین کنند.

صیادی گفت: فرزندان مشمول طرح محسنین، دارای شناسنامه با اولویت های نیازهای خانواده هستند که به محض مراجعه حامی نوع نیاز فرزند و خانواده در اختیار حامی قرار داده می شود و پس از آن کمک های حامی با اطلاع و ارائه بیلان ماهیانه و سالیانه به فرد خیر، صرف اموری مانند خرید مسکن، تامین جهیزیه، درمان و تحصیل می شود.

وی از چتر حمایتی ۲۰ هزار و ۵۱۴  حامی استان به یک  هزار و ۷۴۸ یتیم تحت حمایت در قالب طرح اکرام ایتام خبر داد و افزود: این حامیان در چهار ماهه  امسال بیش از یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به ایتام تحت حمایت کمک کرده اند.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: طرح اکرام ایتام شامل کمک به ایتام نیازمند و محروم تحت حمایت است که در استان قزوین هر یتیم به طور متوسط ۳۳۰ هزار تومان کمک ماهیانه از حامیان دریافت می کند.

وی اضافه کرد: حامیان گرامی می توانند با  نصب برنامه سکه بر روی گوشی همراه  علاوه به پرداخت تعهدات خود  به حساب ایتام با شناسه خود دیگر کمک های خود را در سرفصل های مختلف داشته و مراودات بانکی خود را انجام دهند.

کد خبر 4089664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha