۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۱۸

ولایتی در جمع خبرنگاران:

ایران وبلژیک از راههای صلح آمیز برای حل مشکلات منطقه حمایت میکنند

ایران وبلژیک از راههای صلح آمیز برای حل مشکلات منطقه حمایت میکنند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران و بلژیک از راه های صلح آمیز برای حل مشکلات منطقه به ویژه در عراق و سوریه حمایت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ولایتی بعد از ظهر امروز پس از دیدار و گفتگو با زیکفروید برک رئیس مجلس نمایندگان بلژیک که به تهران سفر کرده است در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گفتگوهای مثبت و سازنده ای با رئیس مجلس بلژیک صورت گرفته، اظهار داشت: در این گفتگوها روابط دو جانبه دو کشور که ریشه در عمق تاریخ دارد و از حدود ۲۰۰ سال قبل تا کنون برقرار بوده، مورد اشاره قرار گرفت.

وی افزود: این رابطه همواره مثبت بوده است و رئیس مجلس نمایندگان بلژیک هم تأکید کرد که ما خواهان گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موضع مهمان بلژیکی خود درباره برجام تصریح کرد: رئیس مجلس نمایندگان بلژیک این نکته را گفت که موضع ما و اتحادیه اروپا با موضع آن طرف آتلانتیک یعنی آمریکا متفاوت است؛ اگر آنها راجع به اجرای برجام اظهار تردید می کنند،  ما هیچ تردیدی نداریم و موضع ما مستقل است.

ولایتی تأکید کرد: دو کشور ایران و بلژیک از راه حل های صلح آمیز در حوزه منطقه و در سوریه و عراق و نقاط دیگر حمایت می کنند و معتقدند که باید یک مبارزه مشترک علیه تروریسم که یک بلای جهانی است، صورت بگیرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با آرزوی موفقیت برای هیأت بلژیکی، خاطرنشان کرد: رئیس مجلس بلژیک فردا از آثار فرهنگی اصفهان بازدید خواهد کرد.

کد خبر 4089722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha