۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۱۸

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران:

اولویت ورود به آسیب‌های اجتماعی/چالش‌ها در تهران زیاد است

اولویت ورود به آسیب‌های اجتماعی/چالش‌ها در تهران زیاد است

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: ورود به آسیب های اجتماعی و تلاش برای کاهش آن از موضوعات اولویت دار شورای پنجم شهر تهران است.

زهرا صدراعظم نوری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آسیب های اجتماعی به ویژه در کلان شهرها گفت: خیلی جای تاسف است که در جامعه، جوانان که سرمایه های کشور هستند و آینده را می توانند رقم بزنند به دام اعتیاد و آسیب های اجتماعی می افتند که سلامت جسم و روح را به خطر می اندازد و آن ها را از زندگی ساقط می کند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: شورای پنجم، بحث آسیب های اجتماعی که عمدتا جوانان و زنان را تحت تاثیر قرار می دهد مورد اولویت و توجه قرار داده و در کمیسیون اجتماعی این ها محورهایی خواهند بود که به دلیل حساسیت در مورد آن ها، اولویت دار هستند.

وی ادامه داد: ما منتظریم که معاون اجتماعی شهرداری تهران منصوب شود و با سر کار آمدن ایشان همکاری فی مابینی بین شورا، کمیسیون های تخصصی و معاونت تعریف شود و مسائلی که شهر و شهروندان را در حوزه اجتماعی زجر می دهد با اولویت به آن ها بپردازیم و حتما ساز و کارهایی را برای آن ها پیدا خواهیم کرد.

نوری با اشاره به موضوع سلامت روان و اینکه ایران در این زمینه جزو کشورهایی است که جایگاه مناسبی ندارد، گفت: ما در کمیسیون سلامت و محیط زیست کمیته سلامت داریم که یکی از کارگروه های ما سلامت روان است و حتما توجه ویژه به این موضوع خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون سلامت در پاسخ به دلایل جایگاه نامناسب ایران گفت: مشکلات و مسائل در سطح کلانشهر تهران بسیار زیاد است و چالش ها در تهران اثرات بسیاری در جسم و روح می گذارد.

وی افزود: این مسائل وضعیت را به گونه ای کرده که کمتر شهروندی از آرامش روحی و روانی برخوردار است؛ عدم اشتغال لازم، مسائل فرهنگی و اجتماعی و ... آرامش جسمی و روحی را از مردم گرفته و آن ها را دچار مشکل کرده است.

نوری در خاتمه گفت: امیدواریم با توانی که در شورا هست و تعامل با نهادهای مرتبط شاهد کاهش این آسیب ها باشیم.

کد خبر 4089988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha