۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷

وزیر کشور تأکید کرد:

لزوم حمایت استانداران از همه گروه‌های سیاسی

لزوم حمایت استانداران از همه گروه‌های سیاسی

کرج - وزیر کشور تأکید کرد استانداران باید از همه گروه‌های سیاسی و احزاب مجوزدار در چارچوب قانون حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم تودیع و معارفه استاندار البرز که صبح سه‌شنبه در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، ضمن قدردانی از عملکرد سید حمید طهائی استاندار سابق البرز و آرزوی موفقیت برای استاندار جدید، اظهار کرد: در چارچوب جابجایی مدیران دولت به‌ویژه استانداری‌ها درصدد ایجاد فرصت برای نیروهای تازه و قوی هستیم.

وی بابیان اینکه استاندار البرز کارنامه قابل قبولی را از خود ارائه کرده است، افزود: استاندار جدید البرز از مدیران باسابقه‌ای است که در گیلان کارنامه قبولی داشته است.

ناهماهنگی میان قوه قضائیه و اجرایی کشور را دچار مشکل می‌کند

رحمانی فضلی با اشاره به ویژگی‌های استان گیلان، تصریح کرد: بااطلاع کامل از وضعیت استان البرز، ما را در بخش‌های سیاسی، اجتماعی و امنیتی کرج را با تهران یکپارچه می بینیم.

وی با تأکید بر اینکه با لطف الهی و همدلی دیگر مسئولان مسیر رشد و توسعه کشور حاصل می‌شود،  افزود: اگر قوه قضاییه به قوه اجرایی کمک نکند دچار اشکال خواهیم شد.

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه استاندار به‌عنوان عنصر هماهنگ‌کننده باید قدرت لازم در خصوص ایجاد هماهنگی را داشته باشد، ادامه داد: استاندار باید از قدرت تعامل برخوردار باشد بدون کمک اقشار مختلف مردم نمی‌توان کار را پیش برد.

گروه‌های سیاسی موردحمایت استانداران باشند

وزیر کشور گفت: کشوری بالنده، پویا و با نشاط خواهد بود که مشارکت جمعی و هدف‌دار در آن نمود داشته باشد، در عرصه سیاست‌های داخلی بایستی با بهره‌گیری از ظرفیت گروه و اشخاص با سلایق مختلف نقش‌آفرینی در ابعاد مختلف رقم بخورد.

وی با تأکید بر اینکه محدوده کار همه ما در چارچوب نظام به‌وسیله قانون تعیین می‌شود، تصریح کرد: قانون محور تمام فعالیت‌های ما است؛ همه گروه‌های سیاسی و احزاب مجوز دار در چارچوب قانون باید موردحمایت استاندار باشند.

گزارش آسیب‌های اجتماعی مهرماه خدمت رهبری ارسال می‌شود

وی با اشاره به اینکه در تعامل استاندار با فعالان اقتصادی باید قدرت حمایت از این فعالان وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید بستر فعالیت‌های اقتصادی توسعه یابد.

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه اصالت انقلاب اعتقادات دینی است، گفت: اصول و مبانی انقلاب بر خواسته از اعتقادات دینی است؛ بدون تکیه‌بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی و با توسل بر اندیشه‌های لیبرال نمی‌توان مردم را بسیج کرد.

وزیر کشور بیان کرد: در نگاه سیاسی باید از عنصر اعتقاد و فرهنگ نیز استفاده کرد،  ادعا کردیم در دنیا حکومت جدید به‌عنوان الگو معرفی می‌کنیم به همین منظور  باید قدرت تعامل در بخش فرهنگ و اعتقاد با مردم بیش از گذشته نمود پیدا کند در غیر این صورت شهدا ما را نخواهند بخشید.

تشکیل جلسه ویژه‌ای در بحث کالبد حاشیه‌نشینی و بافت‌های فرسوده توسط مقام معظم رهبری مورد تأکید واقع‌شده است

وی بابیان اینکه نگاه استاندار باید مبتنی بر قانون باشد و اولویت‌های دولت در این دوره موردتوجه آن‌ها قرار گیرد، افزود: تحقق سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی اولین اولویت محسوب می‌شود؛ چراکه توجه به این مهم  توجیه امنیتی، سیاسی، اقتصادی و رفاهی دارد.

رحمانی فضلی بزرگ‌ترین مشکل و تهدید کشور را اشتغال و اقتصاد دانست و ادامه داد: بحث آسیب‌های اجتماعی همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور قرار داشته است، مهرماه باید گزارش کار در این خصوص ارائه شود.

وی با تأکید بر اینکه موضوع حاشیه‌نشینی به‌عنوان اولویت دوم مطرح‌شده است، افزود: تشکیل جلسه ویژه‌ای در بحث کالبد حاشیه‌نشینی و بافت‌های فرسوده توسط مقام معظم رهبری مورد تأکید واقع‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه استاندار بایستی فعال رفتار کند، ادامه داد: امنیت از اهمیت بالایی برخوردار است، باهمت نیروهای مسلح از بالاترین فرصت، امکان و ضریب امنیتی در منطقه برخوردار هستیم از طرفی باید بدانیم بالاترین تهدیدها در منطقه علیه ما وجود دارد.

کشور در مباحث اجتماعی جایگاه خوبی دارد

وزیر کشور با تأکید بر اینکه رضایت مردم موجب حمایت و امنیت خواهد شد؛ باید در بستر اجتماعی رضایت مردمی را کسب کنیم، گفت: استاندار به‌عنوان نقش هماهنگ‌کننده بالاترین مسئولیت در استان را دارد؛ اگر خواهان توفیق استانداران هستیم باید همکاری همگانی بین تمام دستگاه‌ها و اقشار مختلف مردمی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه  نقش حاکمیتی رده اول استان را داریم، ادامه داد: بزرگوار بودن، گذشت کردن، ایثار کردن و نشاندن برخی حرف‌ها  از ویژگی حاکمان محسوب می‌شود.

رحمانی فضلی بابیان اینکه در مباحث اجتماعی در جایگاه خوبی قرار داریم نباید سخنانی در جامعه بیان شود که موجب حقارت شود، افزود: نباید جز دعوت به‌حق و عدالت فریاد زد باید گوش شنوایی برای سخنان و مشکلات مردم وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه به‌عنوان حاکمان نظام در تاریخ مورد قضاوت قرار خواهیم گرفت، تصریح کرد: دفاع مقدس الگوی عملی کربلا و عاشورا است؛ هفته دفاع مقدس باید ما را پایبند اصول انقلاب و ارزش‌ها کند.

برنامه‌های اعلامی نه‌تنها برای افرادی که به رئیس‌جمهور رأی داده‌اند بلکه برای ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور است

وی با تأکید بر اینکه البرز در زمان استاندار جدید باید اعتلای ویژه‌ای پیدا کند، خاطرنشان کرد: بدون شک با تکیه‌بر رهنمودهای مقام معظم رهبری و نماینده ولی‌فقیه می‌توان مسیر موفقیت را با سرعت بیشتری طی کرد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه تأکید جدی در  خصوص محورهای مدنظر در رابطه با انتخاب مدیران داریم، افزود: خوشبختانه انتخاباتی پرشور در فضای امن با مشارکت بالا رقم خورد، تمام تفکرات در این عرصه برنامه و کاندیدای موردنظر خود را تقدیم ملت کردند.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور رأی بالایی از ملت را از آن خود کرد، ادامه داد: دولت به تمام برنامه‌های خود جامه عمل می‌پوشاند، در دولت تدبیر و امید در انتخاب استانداران شاخص‌های لازم را مدنظر قرار می‌دهیم تا در راستای تحقق وعده‌ها وارد عمل شوند.

رحمانی فضلی بیان کرد: برنامه‌های اعلامی نه‌تنها برای افرادی که به رئیس‌جمهور رأی داده‌اند بلکه برای ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور است لذا خدمت به تمام مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

محور نظام جمهوری اسلامی ایران بر توجه به مردم معطوف شده است

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت مردم در خصوص اجرا، سرمایه‌گذاری و انجام فعالیت‌ها استفاده کرد، گفت: عهد بسته‌ایم تا همواره مردم را ارج بگذاریم و از توان خود در راستای خدمت به ملت استفاده کنیم.

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه محور نظام جمهوری اسلامی ایران بر توجه به مردم معطوف شده است، اظهار کرد: اعتماد به برنامه‌های دولت و قدرت هماهنگی استانداران باید موردتوجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف نظیر قوه قضاییه، نیروهای نظامی و انتظامی با یک هدف در استان و در راستای تقویت دین خدا تلاش می‌کنند، گفت: استاندار به‌عنوان نماینده عالی نظام در استان باید قدرت هماهنگ‌کنندگی بین تمام دستگاه‌ها را داشته باشد در غیر این صورت سرعت توسعه کاهش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 4091199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha