۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۴۲

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

جلوه‌های معنوی نهضت عاشورا تبیین شود/ لزوم بیان جنایات بنی‌امیه

جلوه‌های معنوی نهضت عاشورا تبیین شود/ لزوم بیان جنایات بنی‌امیه

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه باید جلوه‌های معنوی نهضت عاشورا توسط مبلغان تبیین شود، گفت: جنایات بنی‌امیه و یزید بیان شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز سه شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ با اشاره به اینکه امسال ماه محرم مقارن با هفته دفاع مقدس است و این دو حادثه یک پیوند عمیقی با یکدیگر دارند، اظهار داشت: دفاع مقدس برخواسته از نهضت امام حسین(ع) است، آنچه که در ۸ سال دفاع مقدس اتفاق افتاد، الگو گرفته از قیام امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه روحانیون با تبلیغ مبانی اسلام، نورانیت به جامعه می بخشند و اگر امروز دیانت، صداقت و معنویت در جامعه وجود دارد به برکت ارشاد و هدایت های روحانیون و مبلغان است، تصریح کرد: اگر امروز اسلام ناب در دنیا سربلند است و پرچم اش به اهتزاز درآمده به خاطر تلاش های مبلغان دین بوده است.

یکی از ظرفیت های بزرگ برای تبلیغ دین خدا، ظرفیت محرم است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه یکی از ظرفیت های بزرگ برای تبلیغ دین خدا، ظرفیت محرم است، افزود: روحانیت ظرفیت های مختلفی در اختیار دارد، ماه محرم و عاشورا را داریم که میلیون ها انسان در این مراسم حاضر می شوند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه تنها رسانه موثر و مستقیم و تاثیرگذار، رسانه ای به نام «منبر» است و تا کنون هیچ چیزی جایگزین آن نشده است، گفت: منبر و مسجد سنگری بزرگ و مستحکم است و این سنگر ۱۴۰۰ سال امتحان خود را پس داده و نشان داده که یک سنگر نفوذ ناپذیر است.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) یک ظرفیت بزرگ برای تبلیغ دین خدا است، تصریح کرد: با توجه به جامعه شناسی تبلیغ، پرداختن به چند بعد از ابعاد نهضت عاشورا ضروری است، یکی از ابعاد بسیار مهم تبیین جلوه های معنوی عاشورا است.

بیان جلوه های معنوی عاشورا در جذب جوانان موثر است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه امروز جوان ها به سمت معنویت گرایش دارند و اگر معنویت نبوی، علوی و حسینی به آنها نشان داده نشود، به سمت عرفان های کاذب می روند، افزود: اگر آب گوارای مکتب اسلامی را به جوانان نرسانیم به دنبال سراب می روند؛ بیان جلوه های معنوی عاشورا در جذب جوانان موثر است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه از جلوه های معنوی عاشورا این است که امام حسین(ع) برای مبارزه و جهاد از نماز کمک می گیرد و تلاوت قرآن در عاشورا برجسته است، اظهار داشت: سراسر عاشورا معنویت است، امروز برآورده شدن نیاز جوانان در بیان معنویت عاشورا است وگرنه جوان را در عرفان های کاذب می بینیم.

وی با بیان اینکه دومین بعد  از ابعاد عاشورا که برای جامعه ضروری است، الگویی بودن نهضت عاشورا است، تصریح کرد: قیام عاشورا الگو است، برای مرد و زن، برای هر قومی و هر طیفی، الگوی تسلیم و رضا، فداکاری، ایثار، پیام رسانی و ولایت پذیری را در خود دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه انسان نیاز به الگو دارد و امامان ما الگو هستند، باید آنها را معرفی کنیم، افزود: بعد سومی که باید به آن توجه شود و اخیرا نیز رهبر معظم انقلاب به آن اشاره داشتند، مسئله بیان جنایات بنی امیه و یزید است و به تعبیر رهبر انقلاب، هجو بنی امیه بیان شود.

جنایات بنی امیه بیان شود

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه اگر مسئله هجو در جامعه رواج نیابد، ارزش ها جابه جا می شود، اظهار داشت: باید منکر در جامعه معرفی شود و معروف احیاء شود.

وی ادامه داد: جامعه نبوی، جامعه ایثار بود اما جامعه بعد از نبوی به جامعه ثروت اندوزی و تجمل گرایی تبدیل شد و دو دستگی و اختلاف در میان مردم رواج یافت؛ باید جنایات صورت گرفته بیان شود تا مردم بدانند و قضاوت کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه وقتی معرفی کردیم که وهابیت یک تفکر استکباری است نه تفکر اسلامی، دنیا متوجه شد و تطبیق داد؛ امروز نیز وظیفه داریم این کار را انجام دهیم، گفت: هجو بنی امیه و آل سعود و بیان جنایات آنها بسیار مهم است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه در رابطه با جنایات علیه مسلمانان میانمار تا قبل از بیانات رهبر معظم انقلاب، کسی کاری نکرد، وقتی رهبری موضع گیری کردند از ادامه جنایات دست برداشته شد، تصریح کرد: اگر بیان نمی شد همچنان به کشتارها ادامه می دادند.

وی بر بیان مسئله ولایت و رهبری و آسیب های اجتماعی توسط مبلغان تاکید کرد.  

کد خبر 4091707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha