۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۰۸

رئیس کمیسیون آموزش مجلس عنوان کرد:

ضرورت افزایش سهم محصولات زیست فناوری از تولید ناخالص داخلی

ضرورت افزایش سهم محصولات زیست فناوری از تولید ناخالص داخلی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به رتبه ایران در صادرات محصولات زیست فناوری، گفت: ضروری است سهم این محصولات از تولید ناخالص داخلی به ۵ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی زاهدی در اختتامیه چهارمین جشنواره زیست فناوری که امروز در مصلای تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: ما در ۳ الی ۴ سال گذشته قوانینی در حوزه حمایت از فناوری های نو شرکت های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی تصویب کردیم که اگر این قوانین عملیاتی شوند شاهد تحول چشمگیری در حوزه فناوری های نو خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این موضوع باعث پیشرفت و ارتباط هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه خواهد شد، ادامه داد: یکی از قوانینی که به شرکت های دانش بنیان اختصاص داشت قانون رفع موانع تولید بود که با تاخیر دو ساله از سال ۹۳ هم اکنون در حال اجرایی شدن است.

زاهدی تاکید کرد: ما در حال حاضر در زمینه کسب و کار و در چرخه تولید علم جزو کشورهای عقب افتاده هستیم که باید این موضوع جدی گرفته شود و اصلاحاتی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در سال ۱۴۰۰ باید درصد تولید محصولات با فناوری بالا از کل محصولات کشور بیشتر شود به طوری که به ۵۰ درصد کل محصولات مان برسد.

زاهدی افزود: همچنین ضروری است سهم این محصولات از تولید ناخالص داخلی به ۵ درصد برسد.

وی با بیان اینکه رتبه صادرات محصولات ما باید در منطقه به رتبه سوم برسد، اظهار داشت: اکنون رتبه هشتم را در صادرات این محصولات داریم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما می توانیم رتبه صادرات محصولات زیست فناوری را به رتبه دوم ارتقا دهیم.

کد خبر 4093180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha