۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۱۸

در آستانه سال تحصیلی انجام می‌شود:

اجرای طرح «مهرانه» در البرز/کودکان کاروخیابان به مدرسه می‌روند

اجرای طرح «مهرانه» در البرز/کودکان کاروخیابان به مدرسه می‌روند

کرج – مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اجرای طرح «مهرانه» در استان از فراهم شدن زمینه تحصیل کودکان کار و خیابان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش بیات نژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در اداره کل بهزیستی استان البرز با اجرای طرح «مهرانه» و تهیه بسته‌های حمایتی، آموزشی از دانش آموزان خانواده‌های آسیب‌دیده و در معرض آسیب با اولویت کودکان کار و خیابان حمایت می‌کند.

بیات نژاد افزود: طرح مهرانه یکی از چندین طرح اجرایی اداره کل بهزیستی در راستای توانمندسازی کودکان خیابانی است. در این طرح سرانه ۳۰۰ هزار تومان برای هر کودک در نظر گرفته‌شده است که از این طریق زمینه تأمین پوشاک مدرسه، لوازم‌التحریر، بسته‌های بهداشتی و تغذیه‌ای هزینه‌های ثبت‌نام مدرسه برای این کودکان فراهم می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز: کودکان تحت پوشش این طرح از طریق مراکز روزانه و شبانه‌روزی تحت نظارت سازمان بهزیستی شناسایی‌شده‌اند.

وی گفت: این اداره کل آمادگی حمایت برای بازگشت به تحصیل یا تداوم تحصیلی کودکان آسیب‌دیده را داشته و در صورت معرفی از سایر نهادهای دولتی و غیردولتی یا مراجعه حضوری کودک یا خانواده به مراکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده پس از بررسی شرایط خانواده توسط تیم تخصصی مرکز خانواده و کودک تحت حمایت همه‌جانبه سازمان قرار خواهند گرفت.

بیات نژاد افزود: سیاست سازمان بهزیستی درزمینهٔ کودکان کار و خیابان توانمندسازی کودک و خانواده و فراهم کردن زمینه رشد همه‌جانبه کودک در خانواده است.

کد خبر 4093532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha