۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۳۵

آیت‌الله رشاد:

شهید حججی سند حقانیت آرمان‌های امام خمینی(ره) است

شهید حججی سند حقانیت آرمان‌های امام خمینی(ره) است

آیت الله رشاد در  یادواره ادبی «چله کوچ چلچله» ویژه گرامیداشت اربعین سردار بی سر شهید محسن حججی گفت: شهادت محسن حججی سند حقانیت آرمان‌های امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی و مقاومت است.

به گزارش خبرگزاری مهر،  یادواره ادبی «چله کوچ چلچله» ویژه گرامیداشت اربعین سردار بی سر شهید محسن حججی و آیین استقبال از هلال محرم، به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مدیریت حوزه‌ علمیه استان تهران صدا وسیما و مجمع تقریب مذاهب اسلامی، عصر امروز پنجشنبه مورخ ۳۰ شهریورماه جاری در محل موسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر(سرچشمه) تهران برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه‌های علمیه تهران و موسس و رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیت‌الله محسن اراکی دبیر کل مجمع تقریب بین مذاهب، حجت الاسلام و المسلمین رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه تهران، علما، طلاب و روحانیون تهرانی، تنی چند از ایمه جماعات اهل سنت استان کردستان و خانواده‌های معظم شهدا حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، ذاکرین اهل بیت(علیهم السلام) در سوگ عزای سیدالشهدا(ع) به شعرخوانی و مرثیه سرایی پرداختند.

آیت‌الله علی اکبر رشاد به عنوان اولین سخنران این مراسم با اشاره به تقارن اربعین این شهید با هلال خونین ماه محرم،‌ اظهار داشت: این تقارن شاید یادآور همان پیوند معنوی باشد که بین این شهید و حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) برقرار است.

وی ادامه داد: شهید حججی جوان گمنامی بود و کسی او را نمی‌شناخت. یک پاسدار جوان که در شهر خود هم گمنام بود و آن طور که یکی از اطرافیان او نقل می‌کند، این شهید بزرگوار در حسینیه‌های اطراف نجف آباد به عزادان حسینی خدمت می‌کرد و حضور فعالی در اردوهای جهادی داشت و خود اصرار داشت خدمات و فعالیت‌هایش در گمنامی بماند و معتقد بود در راه سیدالشهدا(ع) و دفاع از حرم اهل بیت(علیهم السلام) باید سر داد.

رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران با اشاره به توجه مردم به مقام شهید حججی، اظهار کرد: این جوان یک حقیقت و باطنی داشت که مورد عنایت خداوند متعال بود. در واقع هر چه عمل مخلص و بی‌ریا باشد اجر آن بالاتر بوده و مورد عنایت خداوند قرار می‌گیرد و هر کس مورد توجه خداوند متعال واقع شود، مورد توجه مردم هم قرار می‌گیرد. شهید حججی این اخلاص و پاکی را داشت که این گونه مورد توجه مردم و جهانیان قرار گرفت.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: مقام معظم رهبری در تجلیل از مقام شهید حججی فرمودند؛ این جوان نماد رویش‌هایی است که در نسل سوم و چهارم انقلاب اتفاق می‌افتد.

آیت‌الله رشاد گفت: شهید حججی دوران مبارزات انقلاب را درک نکرده بود، یعنی از نسل اول انقلاب و هم دوش مبارزان و مجاهدان علیه رژیم پهلوی نبود، از نسل دوم انقلاب هم نبود که در دوران دفاع مقدس حضور داشته باشد، بلکه او از نسلی بود که نظام اسلامی دوره مقاومت و گسترش انقلاب در برون مرزها را سپری می‌کند.

رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران ادامه داد: وقتی به حالات و هیبت او موقع اسارت دقت می‌کنید، می‌بینید هیچ نگرانی در چهره او دیده نمی‌شود و آن طور که روایت شده شهید حججی را قبل از شهادت بسیار شکنجه کرده‌اند و سپس سر مطهرش را از بدن جدا کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان تصریح کرد: شهادت محسن حججی سند حقانیت آرمان‌های امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی و مقاومت است.

در ادامه نیز آیت‌الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت.

مراسم اربعین سردار بی‌سر شهید محسن حججی و استقبال از هلال محرم با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، آیت‌الله علی اکبر رشاد، آیت‌الله محسن اراکی،حجت الاسلام و المسلمین رحیمی صادق و خانواده معظم شهدا به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مدیریت حوزه‌ علمیه استان تهران صدا وسیما و مجمع تقریب مذاهب اسلامی، عصر پنجشنبه مورخ ۳۰ شهریورماه جاری در محل موسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر(سرچشمه) تهران برگزار شد.

کد خبر 4094303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha