۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۵۳

امام جمعه زاهدان:

پیروزی انقلاب اسلامی از برکات حماسه محرم است

پیروزی انقلاب اسلامی از برکات حماسه محرم است

زاهدان - امام جمعه زاهدان گفت: واقعه عاشورا برکات فراوانی در طول تاریخ داشت که یکی از آن ها پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌ الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام ماه محرم الحرام، اظهار داشت: بزرگداشت ایام ماه محرم و نهضت امام حسین(ع) با گوشت، خون و وجود ما آمیخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید این واقعه و نهضت بزرگ پاسداری شود، افزود: امروز روز اول سال جدید هجری قمری و ماه محرم است که برای همه مسلمانان جهان یادآور حزن، اندوه و همچنین فداکاری های امام حسین (ع) و یاران با وفایش است.

وی با اشاره به اینکه هیچ کس نمی تواند به درستی واقعه کربلا را درک کند، گفت: واقعه عاشورا و حادثه کربلا متعلق به همه زمان ها و مکان ها است و در طول تاریخ هرگز واقعه کربلا از طراوت نمی افتد.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه هیچ زمانی از دلربایی و ارزش این واقعه کم نمی شود، خاطر نشان کرد: هیچ سوژه ای در طول تاریخ نمی تواند این قدر مهم و تاثیرگذار باشد که مردم سال ها برای آن اشک بریزند.

وی تصریح کرد: واقعه عاشورا به همه آزادگان عالم درس حریت و آزادگی را داد و به همه مسلمانان آموخت که باید برای اعتلای حق ایستادگی کرد که نمونه های آن را امروز در یمن، بحرین و میانمار مشاهده می کنیم. 

وی خاطر نشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند «حفظ اسلام، مدیون این حادثه است» ما نیز باید این سرمایه بزرگ را به خوبی درک کنیم و تمام تلاش خود را برای شناخت درس های آن به کار ببندیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: حادثه کربلا درس های فراوانی برای ما دارد که یکی از جلوه های آن را در دفاع مقدس و ۸ سال مقاومت جانانه رزمندگان اسلام در برابر دشمنان مشاهده کردیم.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: رزمندگان ما در ۸ سال دفاع مقدس با تاسی به شیوه سید و سالار شهیدان و با اتکا به قدرت خدواند و توکلی که در دل داشتند در واقع در مقابل تمامی مستکبران ایستادگی کردند و اجازه ندادند که حتی وجبی از این خاک پاک به دست دشمنان بیفتد.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس دستاوردهای فراوانی برای ما داشت، افزود: خود باوری یکی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس بود زیرا جوانان ما با توکل به خداوند و خودباوری ۸ سال با دست خالی در مقابل تمامی مستکبران جهان ایستادگی کردند.

آیت‌ الله سلیمانی تصریح کرد: ملت ما امروز به لطف این ایستادگی ها به آنچنان عزتی در دنیا دست یافته است که ادبیات سخیف رئیس جمهور آمریکا که از سر ضعف و ناتوانی بود نشان دهنده ذره ای از این اقتدار است.

وی تصریح کرد: امروز شاهد این هستیم که دشمنان با درماندگی در مقابل ملت ایران زانو زدند و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ترامپ ملعون از سر ضعف همچون انسان های دیوانه حرف می زد و از ادبیات ابتدایی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه تفکر و روحیه بسیجی یک سرمایه عظیم برای این ملت است، گفت: باید سعی شود تا تفکر انقلابی در جامعه گسترش یابد و جوانان ما انقلابی باشند تا کشور و انقلاب اسلامی در مسیر درست و مشخص خود حرکت کند.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر اینکه همه این برکات حاصل واقعه کربلا است، تصریح کرد: یکی از برکات حماسه محرم پیروزی انقلاب اسلامی بود.

کد خبر 4094419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha