۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۶

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تأکید کرد:

اخلاق و معنویت بین نسل جوان ارتقا یابد/معلم پرچمدار تعلیم و تربیت

اخلاق و معنویت بین نسل جوان ارتقا یابد/معلم پرچمدار تعلیم و تربیت

خرم آباد - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد بر ضرورت ارتقای اخلاق و معنویت در بین دانش آموزان و نسل جوان جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی صبح شنبه در مراسم بازگشایی مدارس لرستان در مرکز استان در سخنانی با بیان اینکه آغاز سال تحصیل برای دوستداران علم و دانش یک روز ماندگار و اثر بخش است اظهار داشت: به تعبیر زیبای امام(ره) و مقام معظم رهبری مدرسه سنگر علم و دانش است.

معلمان و دانش آموزان پرچمدار پیشرفت و رشد جامعه هستند

وی با بیان اینک جبهه نیز سنگر معرفت و مقاومت است گفت: سلاح مدرسه قلم و مرکب سیاه و سلاح سنگر جبهه «الله اکبر» و مرکب سرخ است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حاضرین در این دو سنگر معلمان و شاگردانی هستند که پیرو مکتب امام حسین(ع) هستند عنوان کرد: بدون تردید رشد و پیشرفت هر جامعه ای مدیون علم و دانش است و فتح قله های پیشرفت در سایه فراگیری علم و دانش و بالابردن سطح آگاهی و معرفت است.

آیت الله سید احمد میرعمادی با تاکید بر اینکه پیشرفت و توسعه در  داشتن نظام تعلیم و تربیت صحیح و سالم است ادام داد: در این راستا مدرسه نقطه آغاز پیشرفت جامعه بوده و معلمان و دانش آموزان پرچمدار پیشرفت و رشد جامعه هستند.

وی با تاکید بر اینکه معلمان در شکل گیری شخصیت دانش آموزان و همچنین زمینه سازی برای پیشرفت جامعه نقش اساسی دارند تصریح کرد: بالاترین حق در اسلام بعد از حق خداوند، حق معلم بر دانش آموز و همچنین حق دانش آموز بر معلم است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر ضرورت احترام از سوی دانش آموزان به معلمان گفت: دانش آموزان باید حرمت و جایگاه معلم را ارج بنهند و از آن اطاعت کنند.

ضرورت توجه به اخلاق و معنویت در بین دانش آموزان

آیت الله میرعمادی همچنین با تاکید بر ضرورت تکریم و احترام دانش آموزان از سوی معلمان تصریح کرد: حق تربیت، تهذیب، آموزش و ... دانش آموزان بر عهده معلمان است.

وی با تاکید بر اینکه معلم در تربیت دانش آموزان نقش اساسی دارند گفت: همچنین باید فضا و امکانات آموزشی لازم برای تحصیل دانش آموزان فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه پیشرفت و رشد در مدرسه است گفت: مسئولان باید زمینه ساز رشد و پیشرفت دانش آموزان باشند و اگر رشد و پیشرفت می خواهیم این امر در سایه تحول محقق می شود.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه بالاترین تحول، تحول معنوی است تصریح کرد: تا زمانی که تحول معنوی نباشد، تحول مادی پایدار نیست و آمیختگی تحول معنوی و مادی موجب ایجاد تحول در نیروی انسانی می شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به اخلاق، معنویت و به خصوص نماز در مدارس بیان داشت: امروز هجمه های فراوانی نسبت به نسل جوان صورت می گیرد که عقاید، اخلاق، رفتار، منش، فکر و اندیشه نسل جوان را هدف قر ار داده است.

نقش معلمان در تربیت دینی دانش آموزان

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه اگر می خواهیم مانند کوه استوار باشیم باید سدی محکم در برابر هجمه های دشمن باشیم گفت: آینده کشور به دست نسل جوان، متعهد و متخصص باید سپرده شود و به اخلاق، معنویت و رفتار نسل جوان باید توجه کنیم.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه معلمان در این راه مسئولیت سنگینی بر عهده دارند گفت: تحول در جامعه یک ضرورت است و ابتدا این تحول باید در بین نسل جوان به وجود آید.

وی با تاکید بر اهتمام جدی به نماز، معنویت، اخلاق و مسائل دینی دانش آموزان تصریح کرد: جوانان دارای نشاط، شادی، قدرت و انرژی هستند و توجه به این نسل به طور حتم پیشرفت و توسعه به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 4095145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha