۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۹

امام جمعه ایلام:

عاشورا مصون کننده جوانان از فرهنگ منحط غربی است

عاشورا مصون کننده جوانان از فرهنگ منحط غربی است

ایلام-امام جمعه ایلام گفت: اگر می خواهیم جوانان و نوجوان را در برابر فرهنگ منحط غربی مصون سازی کنیم، باید فرهنگ انسان ساز عاشورا و قیام امام حسین (ع) همچنان زنده بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس اظهار داشت: کشورهای استکباری امروزه با تبلیغات رنگارنگ و بهره برداری از جدیدترین شیوه های ارتباطی تلاش دارند جوانان و نوجوان را جذب برنانه های فاسد و مبتذل خود کرده و با فرهنگ اصیل اسلامی، ایرانی دور کنند.

وی افزود: ولی به کوری چشم دشمنان فرهنگ غنی تشیع که مشحون از وفاداری و فریاد حمایت از مظلوم و نفرت از ظالم است، تاکنون توانسته در برابر این هجمه ها ایستادگی کند و بدون شک این برهه نیز با شکست دشمنان سپری خواهد شد.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: ملت ایران با تاسی به فرهنگ و قیام امام حسین (ع) در برابر هر گونه زیاده خواهی دشمنان ایستادگی کرده و امروز نیز نسل های سوم و چهارم انقلاب با حضور در عتبات عالیات در عراق و سوریه به جانفشانی در راه خاندان اهل البیت (ع) می پرزدازند و امثال شهید حججی تنها نمونه ای از این جوانان غیور و سلحشور هستند.

لطفی گفت: باید اصل و هدف پیام عاشورا و عظمت این قیام خونین و تاریخی برای دانش آموزان توسط اولیای مدارس به روشنی بازگو شود تا این دانش آموزان آینده ساز ضمن آشنایی با حرکت تاریخی امام حسین (ع) در زنده نگاه داشتن و پاسداشت آن بیشتر اهتمام ورزند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نظام آموزش و پرورش بر اساس مبانی اسلامی متحول شد، اظهار کرد: این تحول نظام آموزشی بر اساس گفتمان های الهی گونه امام و رهبری شکل گرفت.

کد خبر 4095152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha