۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۴

ابراهیمی مطرح کرد؛

عصر تکنولوژی به تفکر و روحیه مبارزه‌طلبی رزمندگان نیاز اساسی دارد

عصر تکنولوژی به تفکر و روحیه مبارزه‌طلبی رزمندگان نیاز اساسی دارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تفکر، انگیزه و روحیه مبارزه طلبی رزمندگان جنگ گفت: عصر تکنولوژی به این تفکر برای ایجاد گفتمان جدید که برآمده از انقلاب و اسلام باشد نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه گفتگوی فرهنگی با موضوع جایگاه خاطرات دفاع مقدس در چشم انداز فرهنگی و اجتماعی با حضور نصرت الله صمدزاده مدیر کتابخانه تخصصی جنگ حوزه هنری و کارشناس فرهنگی، رحیم مخدومی نویسنده و مدیر مسئول موسسه فرهنگی رسول آفتاب و ارتباط تلفنی با علیرضا ابراهیمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

در ابتدای این برنامه، صمد زاده به روند رو به رشد چاب کتاب های خاطره نویسی در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: کارشناسان عقیده دارند یک نهضت خاطره نویسی ایجاد شده است. گرچه کمیت گرایی در این حوزه را قائل نیستم اما ان روند در حال ادامه است.

وی با بیان اینکه نگاه به خاطرات دفاع در طی سالیان پس از جنگ تغییر یافته، ادامه داد: در دهه شصت و اوایل دهه هفتاد صرفا نگاه تاریخی وجود داشت و عمدتا جنبه پژوهشی کتاب‌های خاطره مدنظر بود و به همین دلیل کتاب ها کمتر خوانده می شد. در دهه هشتاد مسیر زیستی کتاب ها به فرهنگی تغییر یافت و به لحاظ اجتماعی تاثیر گذار شدند و در واقع رسالت خاصی را به دوش کشیدند.

در ادامه این برنامه مخدومی گفت: دفاع مقدس تمام آنچه که از یک زندگی اسلامی و الهام بخش برای زندگی بشری و فرهنگ لازم است در دل خود جای داده است و باید از آن بهره گرفت.

ابراهیمی نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه رادیویی گفت: خاطرات دفاع مقدس به تعبیر رهبری گنجینه تمام نشدنی است و باید از آنها برای زندگی خانواده و جامعه بهره بگیریم.

وی با انتقاد از اینکه در حوزه های مختلفی در کشور از اجرا تا نظارت کوتاهی شده، گفت: تا کنون کار اثر گذار برای قشر جوان کشور ما که جنگ را ندیده، صورت نگرفته است. در حوزه فیلم سازی و داستان نویسی کارهای معدودی که  در خور شان شهدا و جانبازان باشد انجام شده است. اگر تفکر، انگیزه و روحیه مبارزه طلبی که در رزمندگان دوران جنگ وجود داشت، اکنون و در این عصر تکنولوژی ایجاد می شد، گفتمان جدید برآمده از انقلاب و اسلام پایه ریزی می گردید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برای نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی، یکی از بهترین ها بهره جستن از فرهنگ و سبک زندگی مردم و رزمندگان در دفاع مقدس است.

وی با تاکید بر اینکه در کمیسیون فرهنگی مجلس تاکنون کاری برای خاطرات جنگ انجام نشده است، گفت: باید توجه بیشتری در این حوزه صورت بگیرد و در این میان به کمک مردم بیش از پیش نیاز است.

کد خبر 4097312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha