۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۳۶

فرمانده منطقه دوم دریایی ارتش:

امنیت بسیار خوبی در مرزهای دریایی ایران برقرار است

امنیت بسیار خوبی در مرزهای دریایی ایران برقرار است

بوشهر - فرمانده منطقه دوم دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نقش بسیار مهم دریاها اشاره کرد و گفت: امنیت بسیار خوبی در مرزهای دریایی ایران برقرار است.

به گزارش خبرنگار مهر، دریاداردوم رضا عباسی ظهر دوشنبه در همایش روز جهانی دریانوردی در بوشهر اظهار داشت: دریاها امروزه نقش بسیار مهمی در عرصه جهانی دارند و بیشترین توسعه در کنار دریاها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایران دارای حدود دو هزار و ۲۰۰ کیلیومتر مرز آبی در شمال و جنوب است، ادامه داد: امنیت بسیار خوبی با حضور مقتدرانه نیروی دریایی در این سواحل ایجاد شده است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه استفاده هرچه بیشتر از دریا مد نظر ایران در شرایط کنونی است، تصریح کرد: ۳۱ درصد از مرزهای کشور را مرزهای دریایی تشکیل می‌دهند ولی ۹۳ درصد صادرات و واردات کشور از طریق دریا انجام می‌شود.

عباسی با بیان اینکه ایران دارای مولفه‌های بسیار خوبی در حوزه دریا است، اضافه کرد: برای اینکه در عرصه دریا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید در زمینه ناوگان نظامی، تجاری و زیرساخت‌های دریایی مناسب توانمند باشیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه‌ها در سال‌های گذشته به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم، افزود: دلاورمردی و رشدت نیروی دریایی باعث شد تا در دوران دفاع مقدس حتی یک روز هم صادرات نفت ایران قطع نشود.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف صدام برای حمله به ایران دستیابی به ظرفیت‌های دریایی ایران و پتاسیل‌های گسترده خلیج فارس بود.

وی با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌ها در سواحل مکران اضافه کرد: انتقال منطقه دوم نیروی دریایی ارتش از بوشهر به مقصد بندر راهبردی جاسک طی یک فرایند ۱۰ ساله صورت می‌گیرد و یگان‌های زیرسطح، سطحی و پروازی به بندر جاسک در سواحل مکران منتقل می‌شوند.

توسعه زیرساخت‌های بندری بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در عرصه دریایی است و از نظر تعداد شناور و همچنین تعداد دریانوردان دارای جایگاه نخست کشور است.

محمد مهدی بنچاری با اشاره به اینکه استان بوشهر با ۴۰ هزار نفر در عرصه دریانوردی ۳۴ درصد از کل دریانوردان کشور را دارد، اضافه کرد: بیشترین تعداد شناورهای کشور نیز متعلق به استان بوشهر است.

وی از توسعه زیرساخت‌های بندری بوشهر خبر داد و بیان کرد: واگذاری پایلوت بنادر کوچک استان بوشهر به بخش خصوصی از جمله برنامه‌های ششم توسعه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به پیشرفت ۶۰ درصدی طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین اشاره کرد و ادامه داد: فاز نخست اسکله کانتینری آذرماه امسال تکمیل می‌شود.

وی از لایروبی بندر بوشهر و افزایش عمق کانال دسترسی بندر بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: با انجام این عملیات تا پایان امسال عمق این کانال به ۱۱.۵ متر افزایش می‌یابد و کشتی‌های ۵۰ هزار تنی قادر به تردد خواهند بود.

فعالان دریا و دریانوردی استان بوشهر در این آئین تجلیل شدند.

کد خبر 4097706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha