۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۱۵

کتاب «وارثان لینکلن» منتشر شد

کتاب «وارثان لینکلن» منتشر شد

ساری - کتاب «وارثان لینکلن، تاریخ تحولات سیاسی - اجتماعی آمریکا» به قلم هادی اسماعیلی روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب وارثان لینکلن دومین کتاب هادی اسماعیلی در شش فصل و با موضوع شکل گیری و پیدایش دکترین های اصلی در نگرش سیاستمداران آمریکایی منتشر شد که شامل سخنرانی های تاریخی و مشهور نخبگان سیاسی آمریکا اعم از روسای جمهور، وزرای خارجه و چهره های ذی نفوذ و برجسته ارتش است.

در «وارثان لینکلن» سعی شده تا از هرگونه پیش داوری و قضاوت جلوگیری شود و با بیان و تشریح نقطه نظرات ثبت شده در تاریخ سیاسی، این فرصت را به مخاطب داده تا در شرایطی کاملا مستند، از نقش آمریکا در رویدادهای بزرگی همچون جنگ های جهانی اول و دوم مطلع شود و همچنین دریابد که چگونه دکترین آمریکایی پس از جنگ های جهانی و جنگ در ویتنام و آغاز جنگ سرد و نیز در موضوعاتی همچون رقابت تسلیحاتی، حقوق بشر و... توانستند در شکل گیری امپریالیسم آمریکا و نظم نوین جهانی و رسیدن به یک قدرت جهانی نقش داشته باشند.

در این کتاب، همچنین به دوران معروف به «مک کارتیسم» در آمریکا اشاره شده است که تاریخ نویسان زیادی روی این موضوع نقد و تفسیرهای فراوانی نوشته اند.

«وارثان لینکلن» همچنین حاوی سخنرانی مهم «جان اف. کندی» رییس جمهور ترور شده آمریکا در خصوص بحران موشکی کوبا و نیز شامل سخنرانی های متعدد دیگری از مقامات آمریکایی در همایش اجلاس هزاره سران ملل متحد است.

در پیش گفتار این کتاب آمده است: «با دقت در متن سخنرانی های نخبگان سیاسی می توان به هوش، دانش، تجربه و توجه آنها به منافع کشور در برخورد با پدیده ها و تحولات مختلف سیاسی _ اجتماعی در عرصه های بین المللی پی برد.»

وارثان لینکلن توسط نشر شلفین منتشر و امروز وارد بازار کتاب شد.

کد خبر 4097880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha