۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۰۴

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

توجه به زنان روستایی در دستور کار دولت قرار دارد

توجه به زنان روستایی در دستور کار دولت قرار دارد

زاهدان - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: توجه به زنان و دختران روستایی از موضوعات مهمی است که در دستور کار معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار بعد از ظهر امروز در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده که در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر روند توسعه و پیشرفت شاخص ها در استان سیستان و بلوچستان در بخش های مختلف رو به رشد است.

وی افزود: یکی از این پیشرفت ها در حوزه نقش بانوان بوده به طوری که استان سیستان و بلوچستان از بدترین شرایط در سال ۹۲ به شرایط خوب امروز در زمینه موضوعات مربوط به بانوان رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه باید با برنامه ریزی دقیق زمینه برای برطرف کردن مشکلات و آسیب های اجتماعی فراهم شود، ادامه داد: در موضوع سواد آموزی و آموزش بانوان دیگر مشکل فرهنگی وجود ندارد بلکه باید مشکلات عدم دسترسی و مادی برطرف شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه در حال تدوین جایزه ملی «خانواده» هستیم، خاطر نشان کرد: اگر این امر محقق شود قطعا استان سیستان و بلوچستان به عنوان کاندید نخست دریافت آن است زیرا در حوزه های مختلف بانوان این استان رشد بسیار خوب و چشمگیری داشته است.

وی گفت: البته نباید از نقش خانواده ها غافل شد زیرا خانواده رکن اصلی توسعه جامعه است و باید با برنامه ریزی دقیق سعی شود نگاه متعادل جنسیتی در تمامی سطوح جامعه رعایت شود.

وی تصریح کرد: با توجه به بندهای ۱۰۱ و ۱۰۲ برنامه ششم توسعه تمامی ادارات و سازمان ها باید سهم بانوان را رعایت کنند تا همه از سهم برابر در برخورداری از امکانات و خدمات برخوردار شوند.

ابتکار با اشاره به اینکه دولت به نقش زنان توجه ویژه ای دارد، گفت: دست یابی به یک جامعه بالنده بدون توجه به نقش تاثیر گذار این قشر میسر نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت یازدهم باید در سیستان و بلوچستان استمرار داشته باشد، افزود: باید برای تمام بانوان فرصت برابر ایجاد کرد تا ارکان جامعه به درستی پیشرفت کند.

وی تصریح کرد: توجه به زنان و دختران روستایی از موضوعات مهمی است که در دستور کار معاونت امور زنان و خانواده ر یاست جمهوری قرار دارد زیرا این قشر موضوعات و مشکلات خاص خود را دارند که باید برنامه ریزی ویژه در زمینه آموزش و حمایت از آنان انجام شود.

کد خبر 4098511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha