۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۲۳

نماینده ولی فقیه در لرستان:

امام حسین(ع) الگوی مبارزه با ظلم/ مدیران در عزاداری‌ها حضور یابند

امام حسین(ع) الگوی مبارزه با ظلم/ مدیران در عزاداری‌ها حضور یابند

خرم آباد - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد تاکید کرد: امام حسین(ع) الگو و اسوه مبارزه با ظلم و ستم بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری لرستان با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و یاران ایشان اظهار داشت: خدا را شکر می کنیم مردم ولایتمدار لرستان در عزاداری امام حسین(ع) سنگ تمام می گذارند و عزاداری مردم لرستان در تاسوعا و عاشورای حسینی اسوه و الگو است.

عزاداری مردم لرستان در ایام محرم الگو و اسوه است

وی با اشاره به سخنان رئیس دفتر مقام معظم رهبری در رابطه با عزاداری مردم لرستان در ایام محرم گفت: ایشان به صراحت اعلام کردند که عزاداری مردم لرستان نمونه و الگو است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امام حسین(ع) آینه تمام نمای پیامبر(ص) بوده است گفت: آنچه از فضائل و کمالات در پیامبر(ص) وجود داشت امام حسین(ع) آنها را دارا بود.

آیت الله میرعمادی تمام وجود امام حسین(ع) از رسول خدا بوده است گفت: وجود جسمانی، معنوی، روحانی و تمام فضائل پیامبر(ص) در امام حسین(ع) تجلی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه حادثه عاشورا را پیامبر(ص) پیش بینی کرده بود بیان داشت: امام حسین(ع) با قیامش اسوه و الگو شد، امام حسین(ع) الگوی حریت و آزادگی بودند و در عالم کسی مانند ایشان الگو و اسوه نشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه آزادگی، مردنگی، حریت، مروت، شجاعت، شهامت و ... در وجود مقدس امام حسین(ع) تجلی پیدا کرده بود تصریح کرد: امام حسین(ع) الگوی بسیار خوبی برای ما است و باید از وجود ایشان بهره ببریم.

پیاده روی اربعین اقتدار شیعه را به رخ دنیا می کشد

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه امام حسین(ع) الگوی حریت، مقاومت در برابر ظلم بود و با قیام خود ظلم و ظالمین را رسوا کرد افزود: اگر امروز ظلم مورد تنفر است به خاطر قیام امام حسین(ع) است و اگر امروز امروز آمریکا مورد تنفر ملت ها است به خاطر انقلاب اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب و نهضت امام(ره) آمریکا را منفور کرد و روز به روز نفرت از آمریکا و دولتمردانش بیشتر می شود تصریح کرد: نمونه آن سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل بود به طوری که بعد از سخنان وی تمام روسای کشورها از رئیس جمهور آمریکا ابراز نفرت کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته از قیام امام حسین(ع) بوده است و شعار رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس نیز «یا حسین» بوده است ادامه داد: رزمندگان ما عاشق امام حسین(ع) و کربلا بودند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه امروز نیز کربلا آغوشش را برای میلیون ها انسان باز کرده است و پیاده روی اربعین اقتدار شیعه را به رخ دنیا می کشد ادامه داد: شهید حججی نیز پروش یافته مکتب امام حسین(ع) بودند که در دنیا غوغا به پا کردند و تشیح پیکر این شهید بزرگوار در تهران مملو از جمعیت بود و این امر نشان داد که مکتب امام حسین(ع) زنده است.

ضرورت همراهی مدیران در عزاداری های مردم

وی با تاکید بر اینکه در تشیع پیکر شهید حججی مردم یک دست و یکپارچه شدند و این امر به خاطر حریت، آزادگی، جوانمردی این شهید بوده است گفت: رسالت سنگین ما این بوده که در برابر ظلم استکبار بایستیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود بر ضرورت همراهی مدیران استانی در مراسم های عزاداری مردم تاکید کرد و بیان داشت: رسم و سنت «گل مالی» مردم لرستان  در روز تاسوعا و عاشورای حسینی رسم بسیار خوبی بوده و نشانه همدردی مردم و اظهار ارادت به امام حسین(ع) و یاران ایشان است.

آیت الله میرعمادی  با تاکید بر ضرورت جلوگیری از قطع درختان در روز عاشورا برای برگزاری مراسم «گل مالی» تصریح کرد: در این راستا همراهی مسئولان با مردم در عزاداری امام حسین(ع) لازم و ضروری است چرا که هرچه در مکتب امام حسین(ع) خود را کوچک کنیم خدا ما را بزرگ می کند.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت خدمت رسانی به مردم از سوی مسئولان تاکید کرد و گفت: خدمت نعمت است و اگر گره و مشکلی از مردم را حل کردیم باید خدا را شاکر باشیم.

مردم نتیجه پایلوت بودن اقتصاد مقاومتی را مطالبه می کنند

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد مهم ترین مشکل مردم را معیشت، مسائل اقتصادی و بیکاری عنوان کرد و ادامه داد: استاندار جدید که در استان شروع به فعالیت کرده اند و مدیران باید همکاری لازم را با ایشان داشته باشند چرا یک دست صدا ندارد و همه باید کمک کنند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر ضرورت توجه به حوزه تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی در استان تصریح کرد: مردم نتیجه پایلوت بودن اقتصاد مقاومتی را مطالبه می کنند و از مسئولان سوال می کنند که نتیجه این امر چه شد؟

وی با تاکید بر اینکه به نظر می آید در این حوزه باید عزم جدی صورت گیرد و تحقق اقتصاد مقاومتی مدیریت جهادی می خواهد و مدیران با تمام وجود به میدان بیانید ادامه داد: حجت بر همه تمام است باید خدمت و کار کرد و باید به مردم این استان خدمت کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری نیز در سال تولید و اشتغال توجه به این حوزه است و در پایان سال باید هر دستگاهی اعلام کند که چقدر در حوزه تولید کمک کرده است افزود: همه در حوزه تولید و ایجاد اشتغال مسئولبیت دارند و همه ما در این زمینه مورد خطاب رهبری هستیم.

کد خبر 4100561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha