۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۱

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

تاسوعا و عاشورا برخورد دو جریان یزیدی و حسینی است

تاسوعا و عاشورا برخورد دو جریان یزیدی و حسینی است

مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تاسوعا و عاشورا تجدید افسانه و رقابت سیاسی نبود بلکه موضوع برخورد دو جریان یزیدی و حسینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح شنبه در مراسم تاسوعای حسینی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار کرد: امام حسین(ع)  در روز تاسوعا و عاشورا شاخصه لشکر عمربن سعد را با این جمله «مردم یزیدی و طرفداران عمربن زیاد دنیا محور و شکم محور هستند» عنوان کردند. 

وی افزود: این افراد فقط در فکر مصلحت زندگی خودشان بودند و اگر مردم امروز نیز درد و غمشان زندگی روزمره باشد و در دفاع از اهل بیت(ع) و ولایت قدمی برندارند، یزیدی خواهند بود. 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه تاسوعا تجدید خاطره یک افسانه نیست گفت: تاسوعا و عاشورا مساله شخصی و رقابت سیاسی نبود، قضیه کربلا، برخورد دو جریان است که این دو در همه زمان‌ها، مکان‌ها و ملت‌ها وجود دارد و جریان اول و یزیدی، محور قدرت طلبی و جریان دوم و امام حسین(ع) و یارانش، تکلیف شرع و توسعه اسلام در نسل بشر است. 

وی ادامه داد: این دو جریان مقابل هم قرار می‌گیرند و مردم حسینی و عاشورایی باید در هر زمانی مولفه‌ها و شاخصه های این دو جریان را تشخیص بدهند و با مولفه‌های یزدی بجنگند و برای مولفه‌های حسینی جان و مالشان را فدا کنند. 

علم الهدی تاکید کرد: یاران حسین(ع)  با دل و جان مبارزه کردند و پیروز شدند. جنگ کربلا از طلوع آفتاب شروع و تا عصر به طول انجامید. یاران امام نیامده بودند که برگردند بلکه شهادت مقصدشان و مبارزه با حاکمیت ناحق طاغوتی هدفشان بود. 

وی با بیان اینکه مبارزه یاران امام حسین(ع) برای برگرداندن دین بود نه قدرت طلبی و جمع‌آوری ثروت، تصریح کرد: آن‌ها می‌خواستند اصلاح را دربین مردم ایجاد کنند تا دنیا طلبان به جان مظلومان جامعه نیفتند و برای این هدف خود تا پای جان جنگیدند و این رمز اول قیام‌ عاشورا و حسین(ع) بود. 

عضو مجلس خبرگان با اشاره به رمز دوم قیام‌ تاسوعا و عاشورا ابراز کرد: طلوع آفتاب صبح عاشورا وقتی امام حسین(ع) لشکرشان را به صف کردند شمشیرشان را به حضرت ابوالفضل(ع) دادند و ایشان جلوی صف ایستاد و دشمن با دیدن عظمت حضرت ابوالفضل(ع) ترسید و در واقع ایشان رمز دوم عاشورا و امام حسین(ع) بود.

کد خبر 4101325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha