۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۲۲

امام جمعه ایلام:

فرهنگ غنی عاشورا مملو از الگوهای ماندگار است

فرهنگ غنی عاشورا مملو از الگوهای ماندگار است

ایلام-امام جمعه ایلام گفت: فرهنگ غنی عاشورا مملو از الگوهای ماندگار است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد نقی لطفی در خطبه‌های نماز ظهر عاشورا در شهر ایلام اظهار داشت: مهمترین دستاورد فرهنگ عاشورا سکوت نکردن در برابر یزیدیان زمان و مبارزه با بی عدالتی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: امروز ظهر عاشورا بوده و حضرت امام حسین (ع) در این گونه لحظاتی نماز جماعت را برپا کرده که این بیانگر ضرورت پرداختن به واجبات الهی از جمله اقامه نماز است که حتی در چنین لحظاتی نیز نباید از اقامه آن غافل ماند.

 امام جمعه ایلام گفت: حادثه خونین کربلا احیاء بخش اسلام ناب محمدی (ص) و تداوم حرکت های انقلابی و ظلم ستیز در دنیا شد.

وی گفت: فلسفه قیام امام حسین (ع) اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

لطفی تصریح کرد: همه شیعیان و پیروان ائمه اطهار همانند حضرت ابا عبدالله الحسین در برپایی و اقامه نماز و همچنین امر به معروف و نهی از منکر تلاش داشته باشند.

عزاداران ایلامی پس از برگزاری سوگ و ماتم در سطح شهر و به یاد آخرین نماز حضرت سیدالشهدا(ع) نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه کردند.

بر اساس این گزارش نماز ظهر عاشورا به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام بر پا شد.

میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام  و خیابان های منتهی به آن  امروز در روز شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یارانش مملو از جمعیتی بود که با بانگ رسای لبیک یا حسین به یاد مصائب کاروان دشت کربلا بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریخته و به سوگواری و عزاداری پرداختند.

در دیگر مناطق استان ایلام نیز مردم عاشق اهل بیت عصمت و طهارت با برگزاری دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی و مراسم تعزیه عشق و ارادت خود را به سید الشهدا حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و شهدای دشت کربلا نشان دادند.

کد خبر 4101839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha