۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۹:۴۳

استاندار اصفهان:

اجرای طرح ۹ ماده‌ای زاینده رود درگیر مسائل سیاسی و اجتماعی است

اجرای طرح ۹ ماده‌ای زاینده رود درگیر مسائل سیاسی و اجتماعی است

اصفهان - استاندار اصفهان به اضافه شدن مسائل اجتماعی و سیاسی به طرح ۹ ماده ای حوضه آبریز زاینده رود اشاره کرد و گفت: حل این مسائل از عهده استان خارج است.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول زرگرپور بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و در بخش پرسش و پاسخ در خصوص مسائل کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: باید توجه داشت که اصفهان با توجه به اینکه دارای یک ششم میانگین بارش های جهانی است از جمله استان های خشک به شمار می‌رود و این امر در تولید محصولات کشاورزی تاثیر گذار است.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان ۱۰سال است که با خشکسالی مواجه شده است، تصریح کرد: همچنین باید توجه داشته باشیم که ۸۰ درصد از شهرهای استان اصفهان روی مرز زلزله قرار دارد و خشکسالی در تشدید این موضوع بی تاثیر نیست.

استاندار اصفهان با بیان اینکه خشکسالی ها باعث کاهش تولید محصولات کشاورزی استان اصفهان شده است، افزود: در سال جاری ۲۸۰ هزار تن گندم و ۸۰ هزار تن جو تولید شده که میزان آن کمتر از تولیدات سال گذشته است.

وی در ادامه به ارائه گزارشی در خصوص استفاده بخش خصوصی از صندوق توسعه ملی در استان اصفهان پرداخت و گفت: در سال گذشته ۳۳۵ طرح در استان موفق به دریافت یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی شده است.

زرگرپور افزود: همچنین ۱۲ طرح نیز با دریافت ۱۷۸ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی در استان اصفهان اجرایی شده است.

گردشگری و اصناف هم تسهیلات دولتی می گیرند

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶۷ واحد از ۱۳۴ واحد بحران زده بالای ۱۰۰ نفر اشتغال استان اصفهان موفق به دریافت تسهیلات برای برون رفت از بحران شده‌اند، اظهار داشت: همچنین یک هزار و ۱۵۰ واحد خرد و متوسط نیز موفق به دریافت ۹ هزار میلیارد تسهیلات برای برون رفت از بحران شده‌اند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: می توان گفت در مجموع در استان اصفهان در سال ۹۵ یک هزار و ۵۶۴ طرح ۲۹ هزار میلیارد ریال اعتبار برای برون رفت از بحران دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه به اضافه شدن بخش گردشگری و اصناف برای استفاده از تسهیلات دولت برای بهبود شرایط کسب و کار در استان اصفهان اشاره کرد و ابراز داشت: تا روز یکشنبه دو هزار و ۱۷۵ واحد در این بخش در سامانه بهین یاب ثبت‌نام کرده‌اند.

زرگرپور با ارائه گزارشی در خصوص تخصیص اعتبارات به استان اصفهان در بخش جاری و عمرانی نیز افزود: تاکنون ۴۷ درصد اعتبارات جاری، ۲۷ درصد اعتبار طرح های ملی - استانی و ۳۶ درصد اعتبارات طرح های استانی به اصفهان پرداخت شده است.

اصفهان هنوز هم میدان مین سیاست است

وی در ارتباط با یکی از صفات نسبت داده شده به استان اصفهان در خصوص میدان مین سیاسی بودن این استان ابراز داشت: هنوز هم اصفهان میدان مین سیاسی است اما ما سعی کردیم طی چهار سال گذشته برخی از این مین ها را پاک کرده و از کنار برخی نیز عبور کنیم تا فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فرصتی برای بروز و ظهور داشته باشد.

استاندار اصفهان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اجرای طرح انتقال آب در استان همجوار گفت: اجازه صحبت در خصوص این طرح را ندارم چرا که تاکنون دو کارت زرد در این خصوص دریافت کرده‌ام.

وی ادامه داد: اما باید توجه داشته باشیم که یکسری طرح های مهم و دارای اهمیت نیاز به یکسری الزامات، مجوزها و تشریفات خاص دارد که باید قبل از اجرا همه این مجوزها دریافت شود.

زرگرپور با اشاره به اینکه طرح مورد نظر برای اجرا در استان مجاور مجوزهای مورد نظر را ندارد، اضافه کرد: همچنین بخشی از این طرح در تقسیمات اراضی استان اصفهان قرار می‌گیرد که برای اجرا نیازمند هماهنگی با مسئولان این استان است.

وی همچنین در مورد دریافت شهریه ثبت نام در مدارس دولتی نیز افزود: تاکنون در این خصوص در شورای عالی آموزش و پرورش بحث نشده است و مدارس حق دریافت شهریه مازاد را ندارند.

استاندار اصفهان گفت: شهریه مدارس را در نخستین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش استان اصفهان بررسی خواهیم کرد.

فعالیت حلقه‌های عرفانی، تبشیری ها، شاه و شاهزاده و منافقین به صورت محدود در اصفهان

وی در خصوص فعالیت های حلقه های عرفانی در اصفهان نیز ابراز داشت: باید توجه داشته باشید که حلقه‌های عرفانی، تبشیری ها، شاه و شاهزاده و منافقین به صورت محدود در استان اصفهان فعالیت دارند.

زرگرپور افزود: سیاست ما در برابر این افراد و برخورد با آنها برخورد اغنایی است و با افراد تاثیر گذار این فرقه ها نیز برخورد خواهیم کرد.

وی در خصوص آخرین وضعیت بندر خشک در اصفهان نیز ابراز داشت: جانمایی و ‌شاخص های مورد نظر برای این پروژه احصا و تعیین شد و این  در حالی است که در وزارت مربوطه مشخص نبود کدام معاونت مسئول پیگیری این پروژه است و مدتی ما بین معاونت های مختلف پاسکاری می شدیم.

بندر خشک در سفر وزیر راه و شهرسازی به اصفهان تعیین تکلیف می‌شود

استاندار اصفهان تصریح کرد: جدیدا معاونت مربوطه برای این امر تعیین شده و در سفر آینده وزیر راه و شهرسازی به اصفهان، تکلیف این پروژه مشخص خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت طرح ۹ ماده ای حوضه آبریز زاینده رود، اظهار داشت: باید توجه داشت که در این مصوبه تمام مسائل فنی و مالی احیای رودخانه زاینده رود دیده شده و به صورت کامل و جامع اجرایی شده است.

زرگرپور در ادامه به اضافه شدن مسائل اجتماعی و سیاسی به طرح ۹ ماده ای حوضه آبریز زاینده رود اشاره کرد و گفت: حل این مسائل از عهده استان خارج است و ناکافی بودن همکاری مدیران ملی دلیل مشکلات ایجاد شده در خصوص احیای دائمی رودخانه زاینده رود است.

وی همچنین در خصوص خبری در خصوص ادامه بازی های ذوب آهن در یکی از ورزشگاه های قم نیز گفت: این خبر  را به نقل از امیر قلعه نویی در رسانه ها مطالعه کردم و با وی برای حل موضوع برای استفاده ذوب آهن از ورزشگاه نقش جهان تماس گرفتم.

مسئولان ذوب‌آهن مشکل باشگاه را پیگیری نکردند

استاندار اصفهان با بیان اینکه مشکل ذوب آهن اعلام مبلغ بالا برای هر بازی برای استفاده از نقش جهان است، تصریح کرد: به قلعه نویی پیشنهاد برگزاری جلسه با مدیر عامل باشگاه سپاهان را دادم که هنوز پیگیری از سوی باشگاه ذوب آهن برای حل این مساله و برگزاری جلسه انجام نشده است.

وی در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص پیشنهاد وزیر نیرو به او، تنها به لبخندی بسنده کرد.

کد خبر 4103863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha