۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۹

ماتیس و دانفورد در کنگره آمریکا:

حمایت منطقه‌ای برای تامین صلح و ثبات در افغانستان ضروری است

حمایت منطقه‌ای برای تامین صلح و ثبات در افغانستان ضروری است

وزیر دفاع و فرمانده عمومی نیروهای مسلح آمریکایی طی اظهاراتی در کنگره این کشور، حمایت پاکستان، هند و سایر کشورهای منطقه برای تامین امنیت در افغانستان را ضروی دانستند.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آوا، ژنرال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع و  ژنرال «جوزف دانفورد» فرمانده عمومی نیروهای مسلح آمریکا طی اظهاراتی در کنگره این کشور اظهار داشتند: استراتژی جدید واشنگتن در قبال افغانستان و جنوب آسیا متضمن پیروزی ماموریت نظامی ایالات متحده در منطقه خواهد بود.

پیش از این فرماندهان آمریکایی گفته بودند که ماموریت نظامی آمریکا در افغانستان با بن بست روبرو خواهد شد و خواستار اعزام نظامیان بیشتری به این کشور شده بودند.  

 ماتیس در ادامه گفت که از هم اکنون می تواند شاهد موفقیت های آمریکا در افغانستان بود؛ در ماه‌های اخیر تلفات غیرنظامیان در افغانستان کاهش یافته، همچنین از توان طالبان در انجام حملات به ویژه عملیات تهاجمی کاسته شده و توانایی عملیات نیروهای امنیتی افغانستان نیز افزایش یافته است.

  بخشی از استراتژی جدید ایالات متحده برای جنوب آسیا بر پاکستان متمر کز است و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نیز هشدار داد که اسلام آباد باید به صف مبارزه با تروریسم بپیوندد و از حمایت و تامین پناهگاه برای گروه های تروریستی بپرهیزد.  

  در این راستا «جان مک‌کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا نیز اعلام کرد که آدرس دقیق شبکه «حقانی» را می‌دانیم، اما شاهد پیشرفت در امحای لانه های این شبکه نبوده ایم.

ماتیس نیز در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون رویکرد ترامپ در قبال پاکستان گفت که در هفته‌های آینده گفتگوها با پاکستان برای ایجاد روابط جدید بین اسلام آباد و واشنگتن آغاز خواهد شد. وی اما جزئیاتی در این باره ارائه نکرد.

ماتیس و دانفورد در پایان اعلام کردندکه در کنار حمایت ایالات متحده، حمایت منطقه‌ای به ویژه همکاری پاکستان، هند و چین را در زمینۀ تامین صلح و ثبات در افغانستان ضروری پنداشته و تاکید کردند که استراتیژی جدید آمریکا ابزار لازم را برای چنین اجماعی فراهم کرده است.

کد خبر 4104176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha