مرتضی فاضلی:

نقش حضرت زینب مقابله با تحریف واقعه عاشورا بود

نقش حضرت زینب مقابله با تحریف واقعه عاشورا بود

مرتضی فاضلی عنوان کرد : دشمن پس از واقعه عاشورا دائما در حال تحریف در تاریخ و تزلزل در افراد بود اما حضرت زینب از نخستین روزها آگاهانه با این موضوع برخورد کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه آفاق رادیو گفت و گو با موضوع (حماسه حسینی و پیام رسانی در عرصه فرهنگ با نگاهی به نقش حضرت زینب(س) ) با حضور مرتضی فاضلی ، مدیر آموزش های فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها روانه آنتن شد.

در ابتدای برنامه فاضلی با بیان اینکه هر تقابل نظامی همزاد تقابل فرهنگی است ، عنوان کرد : اگر فردی در عرصه نظامی دچار پیروزی شود اما نتواند در عرصه فرهنگی و برای مخاطبان حقانیت خود را ثابت کند موفقیتی کسب نکرده و شکست خورده است چرا که مخاطب همیشه کار او را ظالمانه می پندارد.

وی افزود : در مقابل اگر کسی در میدان مبارزه نظامی شکست بخورد اما بتواند به مخاطبان خود در حال و آینده این موضوع را انتقال دهد که حق ، مشروع و مظلوم بوده است و طرف مقابل ظالم بوده است پیروز واقعی میدان  است و  به همین دلیل است که  پیروزی خون بر شمشیر در عرصه فرهنگ مطرح می شود.

مدیر آموزش های فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در ادامه به تشریح جنگ نرم بنی امیه علیه خاندان پیامبر پرداخت و اظهار کرد : معاویه در گذشته برای امام علی و امام حسن از تدابیر فرهنگی خاصی استفاده می کرد و به عبارت دیگر جنگ نرم حساب شده ای به راه انداخته بود که ائمه اطهار آگاهی داشتند و در برابر این توطئه ها مقاومت می کردند و اذهان عمومی را مطلع می کردند.

فاضلی در توضیح مطلب فوق اضافه کرد  : وصیت معاویه به یزید این بود که با امام حسین تقابل نکند چرا که می دانست درگیری نظامی به توجیه فرهنگی و اغنای افکار عمومی نیاز دارد ، در عین حال کشتن خاندان پیامبر برای تاریخ نیز قابل توجیه نیست.

وی خاطرنشان کرد : از آنجایی که دشمن به زودی متوجه شد که با عملکرد امام حسین نمی تواند از گسترش پیام کربلا جلوگیری کند و پیروزی خون بر شمشیر به سرعت در حال نفوذ به همه دنیاست اقدام به تحریف واقعه کربلا کرد.

مدیر آموزش های فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها عنوان کرد : دشمن سعی کرد برای تحریف به گروه اسرا فشار بیاورد تا ضعف و یا تزلزل در آنها ایجاد شود تا با بزرگنمایی آن ناحق بودن امام و یارانش را به مردم جامعه ابراز کند.

فاضلی در ادامه به نقش حضرت زینب در این خصوص اشاره کرد و گفت : حضرت زینب از نخستین روزهای پس از تقابل نظامی و فرهنگی در مقابل تحریف ایستاد و از اهل بیت امام و یاران باقی مانده ایشان در برابر تزلزل مراقبت می کرد.

کد خبر 4104459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha