۱۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۹

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

مجلس جلوی سوء مدیریت‌ها را بگیرد/اعتبارات به سمت مناطق محروم برود

مجلس جلوی سوء مدیریت‌ها را بگیرد/اعتبارات به سمت مناطق محروم برود

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه مجلس باید جلوی سوء مدیریت‌ها را بگیرد، گفت: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، بودجه را به سمت مناطق محروم ببرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در جلسه مشترک «شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی» و «شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان با اشاره به اینکه امیدوارم حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه  در استان ولایتمدار لرستان منشا خیر و برکت باشد، اظهار داشت: خداوند انسان را به عنوان خلیفه خود در روی زمین آفریده است، هدف این است انسان خدایی بشود.

وی با بیان اینکه اگر خدا را جامع کمالات بدانیم پس انسان به سمت کمالات در حرکت است و رشد و تعالی می خواهد پیدا کند، خداوند انسان را آفرید تا انسان حرکت رو به جلو داشته باشد و همه خوبی ها و کمالات در وجود انسان جمع بشود، تصریح کرد: خداوند برای اینکه انسان به رشد و سعادت برسد اسباب و زمینه اش را فراهم کرده است.

عقل و پیامبران عوامل رشد انسان هستند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه اولین عامل رشد انسان، عقل و خرد است، عقل عامل برنامه ریزی است و مقررات و دستورالعمل رشد را فراهم می کند، افزود: عامل دیگر رشد ارسال رسولان بود، کار پیامبران تقویت انگیزه حرکت و رشد و برداشتن موانع رشد و توسعه است بوده است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه پیامبران آمدند ایمان و تقوا را در دل انسان ها نهادینه کردند و موانع رشد را برداشتند، از جمله موانع رشد اقتصادی مانند اختلاس، دزدی، رشوه، کم کاری و امثال این موراد را که مانع برای رسیدن به رشد و تعالی است را برداشتند، گفت: خداوند در کنار این ها استعداد علم و دانش و تلاش و کوشش را قرار داد تا انسان به کمال و سعادتمندی برسد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه این جمع مخصوصا کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نقش اساسی و کلیدی برای رشد و توسعه و پیشرفت جامعه دارد، اظهار داشت: برنامه ریزی، مدیریت، برداشتن موانع و تقویت انگیزه ها می تواند آنچه که مدنظر رهبری است را عملی کند، رهبری امسال را به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامیدند؛ برای تولید چه باید کرد؟ قطعا در درجه اول برنامه ریزی لازم است.

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عقل اقتصاد هستند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه مهم برنامه ریزی و مدیریت است، خلاقیت و نوآوری مهم است، در روایات ما تاکید روی «تقدیر المعیشه» است، یعنی عقل اقتصاد تصریح کرد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عقل اقتصاد هستند، این افراد باید خلاق و ایده پرداز باشند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه از نشانه های ایمان مدیریت و برنامه ریزی است، متاسفانه دچار سوء تدبیر هستیم، پیامبر فرمود: من از فقر امت نمی ترسم از سوء تدبیر و مدیریت می ترسم، افزود: مجلس واقعا اگر در راس امور است باید جلوی سوء مدیریت ها گرفته شود، چگونه می توانیم شاهد اختلاس چندهزار میلیاردی در جامعه باشیم، این اختلاس ها و مفاسد اقتصادی ناشی از سوء برنامه و سوء مدیریت است.

وی با اشاره به اینکه مجلس مسئول است و می تواند کار کند در این رابطه، کمیسیون برنامه و بودجه مسئول است و فردا باید پاسخگو باشد، اظهار داشت: ما گره اقتصادی جامعه را می دانیم چیست؛ یا در برنامه ریزی یا در مدیریت است؛ باید این موارد اصلاح شود.

مجلس بودجه را به سمت مناطق محروم ببرد

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه یکی از مسئولیت های سنگین کمیسیون برنامه و بودجه این است که بودجه را به سمت مناطق محروم و توسعه نیافته ببرد، باید ایران اسلامی را یکپارچه ببینیم و توازن توسعه در آن حاکم شود، خطاب به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: می توانید جلوی انحراف بودجه را بگیرید و اسباب توسعه مناطق محروم را فراهم کنید.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه این سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، سفر پرخیر و برکتی است و حجتی است بر شما، شما که از نزدیک وضعیت استان را دیده اید مسئول هستید، افزود: مهم این است خروجی این جلسه برای مردم لرستان باشد.

انحراف برنامه های کمیسیون برنامه و بودجه در کمیسیون های دیگر

وی با اشاره به اینکه لرستان با توجه به نیروی انسانی و سرمایه های خدادای می تواند تبدیل به منطقه اقتصادی و صنعتی و کشاورزی شود، ادامه داد: لرستان مهم ترین استان آب خیز کشور است اما خود مردم لرستان از این نعمت بهره مند نیستند، آیا امروز بعد از گذشت ۳۸ سال از انقلاب پذیرفتنی است با داشتن این همه آب تنها یک سوم زمین ها آبی باشد؛ این همه کارخانه نیمه فعال که دارد گرد و غبار می خورد، آیا نباید به آن عنایتی شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه به دنبال عدالت اقتصادی باشیم، تصریح کرد: بعضی وقت ها در کمیسیون برنامه و بودجه می بینیم برنامه درست تنظیم می شود بعد از کمیسیون خارج می شود می رود کمیسیون تلفیق و انحراف پیدا می کند چون عده ای زورشان بیشتر است، در صحن مجلس نیز همینطور است.

کد خبر 4105236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha