۱۵ مهر ۱۳۹۶، ۹:۵۶

با حضور شاعران مطرح کرمانشاه؛

مراسم اختتامیه شب شعر «زمزمه عاشورایی» برگزار شد

مراسم اختتامیه شب شعر «زمزمه عاشورایی» برگزار شد

کرمانشاه- اختتامیه برنامه شب شعر «زمزمه عاشورایی» با حضور شاعران مطرح استان در محوطه شهرداری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمانشاه، اختتامیه برنامه شب شعر «زمزمه عاشورایی» به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم که اساتید مطرح  و به نام شعر و ادب استان چون از جمله اساتید فرشید یوسفی، همت علی اکرادی، امین شیرزادی، حسین احمدی محبوب و ... حضور داشتند، اشعاری زیبا در  قالب های مختلف شعری در وصف ائمه اطهار علی الخصوص حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان قرائت شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، معاون فرهنگی ارشاد اسلامی، مسئول هیات های مذهبی، مدیران شهرداری و عموم مردم از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

 مهدی عبدالمالکی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با تسلیت ایام محرم، بستر سازی برای برنامه های فرهنگی را یکی از رسالت های این سازمان جدید التاسیس برشمرد و اظهار داشت: یکی از بسترهایی اصلی رشد فرهنگ در هر جامعه توجه به بزرگان و نخبگان فرهنگی آن است و ما نیز در شهرداری به دنبال بستر سازی و تسهیل گری برای به میدان آمدن و فعالیت اهالی فرهنگ کرمانشاه هستیم.

وی گفت: بدون نقش آفرینی صاحبان فرهنگ، توسعه فرهنگی رقم نخواهد خورد و تمام تلاش ما ایجاد شرایطی  برای فعالیت هر چه پرشور تر نخبگان و فعالین فرهنگی در عرضه های مختلف است.

قائم مقام شهردار کرمانشاه افزود: تلاش ما بر بکارگیری همه ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی است و معتقدیم که هم افزایی با سایر نهادهای ذیربط در این مسیر بسیار مهم و اثر گذار خواهد بود.

در این مراسم همچنین، ابراهیم مرادی نماینده مردم در شورای اسلامی شهر در سخنانی بر لزوم احیاء آیین های بومی در برنامه های مختلف فرهنگی تاکید کرد و گفت: نگاه ما در عرصه فرهنگ باید بر حفظ داشته ها و احیاء آنها باشد.

وی گفت: همه ما در این عرصه باید تلاش کنیم و از فراموش شدن فرهنگ اصیل خود در همه موارد جلوگیری کنیم.

مرادی نمونه این فراموشی را در اشعار کردی، مداحی ها و نواهای محلی برشمرد و گفت: یکی از  وظایف مهم ما تلاش برای احیاء و انتقال این ارزش ها به نسل های بعد است.

اجرای برنامه نی نوا توسط دکتر امیر غلامی، اجرای گروه سنج و دمام نوای ماتم و شعر خوانی تعدادی از شاعران برگزیده از دیگر برنامه های این برنامه فرهنگی بود.

در این مراسم همچنین از حجت‌الاسلام مهدی عبدی، استاد فرشید یوسفی، استاد امین شیرزادی، استاد همت علی اکرادی، استاد حسین احمدی محبوب و دکتر امیر غلامی با اهداء لوح تقدیر به عمل آمد.

همچنین از علی بقایی، پوریا منصوری، علی اسدی، مریم قاسم پور به عنوان شاعران منتخب هیات داوران و دیگر شاعران مطرح  با اهداء جوایز و لوح تقدیر شد.

کد خبر 4106380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha