۱۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۳

فرمانده انتظامی شاهرود:

جرائم خشن در شاهرود ۲۲درصد کاهش یافت/ افزایش ۲ درصدی کشف سرقت

جرائم خشن در شاهرود ۲۲درصد کاهش یافت/ افزایش ۲ درصدی کشف سرقت

شاهرود - فرمانده انتظامی شاهرود با بیان اینکه در راستای ارتقای امنیت اجتماعی ۵۷۳ طرح طی سال جاری انجام شده است، گفت: جرائم خشن در شهرستان طی این مدت ۲۲درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی اشرفی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در فرماندهی انتظامی شاهرود، ضمن بیان اینکه در راستای ارتقای امنیت اجتماعی ۵۷۳ طرح مختلف در سطح شهرستان انجام شده است، ابراز داشت: از ابتدای سال تا کنون شش درصد وقوع سرقت و در زمینه کشف سرقت شش درصد افزایش را شاهد هستیم، همچنین جرائم خشن در شهرستان شاهرود ۲۲درصد کاهش یافته که جای خرسندی است.

وی بابیان اینکه پرونده های کالای قاچاق طی بازه زمانی شش ماهه نخست ۹۶، بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال برآورد می شود، ابراز داشت: در حوزه کشف مواد مخدر نیز شاهد کاهش در این زمینه هستیم و اکثریت آن مربوط به محورهای شهرستان است.

کشف سرقت در شاهرود ۳درصد رشد داشت

فرمانده انتظامی شاهرود همچنین گفت: کشف سرقت طی سال گذشته ۶۳ درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶۹ درصد رسید و همچنین در شش ماهه اول سال پرونده های پلیس فتا با موضوعات کلاهبرداری اینترنتی در شاهرود به وقوع پیوست که شاهد کشف ۹۱ درصدی پرونده های پلیس فتا هستیم.

اشرفی در پاسخ به سوالی با موضوع رضایتمندی عمومی از عملکرد ناجا در شاهرود نیز تصریح کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری چهار درصد تماس های مردم با پلیس رشد داشت که ۸۰ درصد آنها عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه در طول روز به طور متوسط ۱۶۷ مورد عملیات پلیس را انجام می دهیم که این رقم حجم زیادی از کار پلیس را به خود اختصاص می دهد، افزود: در ارتباط با سامانه ۱۹۷ در شش ماهه نخست سال جاری ۳۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت و همچنین طی این مدت تقدیرها ۲۵ درصد، پیشنهادها ۱۷ درصد و انتقادات پنج درصد افزایش و شکایات نیز تغییر چشمگیری نداشت.

ارائه مشاوره در کلانتری های شاهرود

فرمانده انتظامی شاهرود همچنین در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که ناجا در تعامل با نهادهای فرهنگی و به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی چه همکاری هایی را صورت می دهد، تاکید داشت: همه نهادهای فرهنگی در راستای ارتقای امنیت وظیفه سنگینی برعهده دارند و سازمان تبلیغات اسلامی در این بین می تواند نقش محوری را به درستی انجام دهد.

اشرفی تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای تاثیر گذار در زمینه اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آموزش است.

اشرفی در پایان با بیان اینکه در صدد ایجاد مرکز آرامش در سطح شهرستان هستیم، اضافه کرد: مرکز مشاوره در تمام کلانتری های شاهرود وجود دارد که افرادی با مدرک لیسانس و فوق لیسانس به مردم مشاوره ارائه می دهند.

۷۰ برنامه در سطح شهرستان شاهرود طی هفته ناجا برگزار می شود که همایش هنر و احساس امنیت، همایش سلامت و زندگی، همایش پلیس امنیت اصناف و افتتاح محل جدید راهنمایی رانندگی از جمله برنامه های شاخص در این هفته است.

کد خبر 4106816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha