۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۴

فرمانده انتظامی جم:

کشفیات قاچاق در شهرستان جم ۷۹ درصد افزایش یافت

کشفیات قاچاق در شهرستان جم ۷۹ درصد افزایش یافت

بوشهر - فرمانده انتظامی شهرستان جم گفت: کشفیات کالای قاچاق در شهرستان جم طی سال جاری ۷۹ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ سید علی مهدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: شعار امسال «پلیس برای امنیت و امنیت برای همه» فرصتی برای اعلام خدمات و دستاوردهای حوزه انتظامی به مردم است.

وی اضافه کرد: برای توسعه و ارتقای نظم و امنیت در جامعه، تلاش‌ها و پیگیری‌های خوبی انجام شده تا در قالب طرح‌ها و برنامه‌های مختلف، مشارکت مردم در حوزه امنیت افزایش یابد.

مهدیان تاکید کرد: در یک سال اخیر، کشفیات قاچاق به نسبت مدت مشابه سال قبل رشد ۷۹ درصدی داشته است و در مقوله فراورده‌های نفتی ۲۱ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی جم با بیان اینکه ۱۰۹ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق در یک سال اخیر توقیف شده است که رشد ۷۶ درصدی را نشان می دهد.

توقیف خودروهای شوتی

وی با اشاره به اینکه خودروهای شوتی از خطرناک‌ترین خودروها بوده و عامل اصلی تصادفات محسوب می‌شوند، گفت: طی یک سال گذشته ۱۶۴ دستگاه از این خودروها در جم توقیف شده است.

مهدیان اظهار داشت: در مقوله کالاهای قاچاق، برخوردها مربوط به کالاهایی است که از مبادی خروجی شهرستان می‌گذرد و مواردی که وارد شهرستان می‌شود و مربوط به ارتزاق عمومی مردم است با برخورد مواجه نشده است.

فرمانده انتظامی شهرستان جم گفت: در یک سال اخیر، ۱۸۳ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است که نسبت به مشابه سال قبل، افزایش ۲۳ برابری را نشان می‌دهد.

دستگیری اتباع غیرمجاز

وی بیان کرد: تعداد ۵۳ معتاد خطر ساز به کمپ‌های ترک اعتیاد هدایت شدند و ۱۶ خرده فروش مواد که نقش موثری در اعتیاد جوانان شهرستان داشتند دستگیر و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

مهدیان خاطرنشان کرد: ۷۳۱ نفر از اتباع خارجی غیر مجاز از شهرستان طرد شدند که رشد ۲۰ درصدی نسبت به مشابه سال قبل  را نشان می دهد.

فرمانده انتظامی جم گفت: در یک سال اخیر تعداد ۱۵ مورد پلمپ اماکن داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل روند کاهشی داشته است.

کشف ۹۷ درصد سرقت‌ها

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر ۹۷ درصد جرائم سرقت، ۱۰۰ درصد جرائم خشن در شهرستان کشف شده است گفت: نسبت به مشابه سال قبل، جرائم خشن کاهش ۶۶ درصدی داشته‌ایم.

مهدیان گفت: با برگزاری بازی‌های لیگ برتر در جم و نبود پارکینگ اختصاصی شاهد افزایش سرقت موتورسیکلت‌ها بودیم که علت عمده این سرقت‌ها، عدم نصب تجهیزات ایمنی بر روی موتورسیکلت‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: برخی از موتورسیکلت‌های پارک شده اطراف ورزشگاه بدون سوییچ، روشن می‌شوند و در بازی پارس جنوبی جم و پدیده مشهد، ۲۰ مورد از این موتورسیکلت‌ها برای جلوگیری از سرقت به پارکینگ منتقل و با اخذ تعهد و تذکرات لازم به صاحبان موتورسیکلت‌ها بازگردانده شد.

وی بیان داشت: در یک سال اخیر، تعداد هزار و ۳۰۷ دستگاه موتورسیکلت و ۹۲۰ خودرو در جم توقیف شده است.

توقیف موتورهای بی‌پلاک

مهدیان در خصوص توقیف موتورسیکلت‌ها  که گاها انتقاداتی مطرح می شود، گفت: اولویت توقیف با موتورسیکلت‌های فاقد پلاک است که بیشترین تخلفات نیز با همین موتورسیکلت‌ها انجام می‌شود و به دلیل نداشتن پلاک به سختی رهگیری می‌شوند.

فرمانده انتظامی جم گفت: دومین اولویت توقیف، موتورسیکلت مربوط به راکبان اتباع بیگانه غیرمجاز است که عموما فاقد مهارت رانندگی و گواهینامه هستند.

وی تاکید کرد: موتورسیکلت‌هایی که تخلفاتی همچون حرکت در خلاف مسیر دارند نیز به دلیل اینکه جان خود و سایرین را به خطر می‌اندازند بدون اغماض و در هر شرایطی توقیف می‌شوند.

افزایش ۱۶ درصدی تماس با ۱۱۰

وی گفت: در یک سال اخیر پنج هزار تماس با ۱۱۰ انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد که ۸۶ مورد از این تماس‌ها عملیاتی و مابقی ارشاد و راهنمایی بوده است.

مهدیان با بیان اینکه مجوز صدور پلاک خودرو در جم اخذ شده است اما به دلیل کمبود فضا تاکنون نتوانسته‌ایم آن را عملیاتی کنیم، گفت: با توجه به اینکه کلانتری جم با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال اجرا است، به محض اتمام این پروژه صدور پلاک نیز در جم انجام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: انتظار داریم با حمایت فرماندار، شورا و شهرداری و شرکت‌های منطقه شاهد تکمیل و تجهیز هر چه‌زودتر کلانتری جم باشیم.

کد خبر 4107625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha