۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۲۹

سرپرست فدراسیون بوکس:

تجهیزات بوکس در کشور استاندارد نیست

تجهیزات بوکس در کشور استاندارد نیست

اردبیل – سرپرست فدراسیون بوکس گفت: نبود تجهیزات استاندارد در بوکس از ایرادات اساسی این رشته ورزشی در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین داوری بعدازظهر یکشنبه در جلسه مجمع انتخاباتی هیئت بوکس استان اردبیل تصریح کرد: به عنوان مثال هیچ کدام از رینگ‌های بوکس کشور استاندارد نبوده و از هر طرف رینگ کسری ۶۰ سانتی‌متری داریم.

وی افزود: علاوه بر این اغلب از دستکش‌های غیراستاندارد در این رشته ورزشی استفاده می‌شود و این در حالی است که بوکس با کمترین هزینه می‌تواند منجر به آرامش فرد، زدودن استرس و حتی کاهش خشونت در سطح جامعه شود.

سرپرست فدراسیون بوکس با رد این اظهارات که بوکس رشته خشنی است، ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد این رشته ورزشی تنها با یک کیسه بوکس می‌تواند استرس فرد را به شدت کاهش دهد.

داوری با بیان اینکه بوکس نه تنها ورزش بلکه هنر است، تأکید کرد: ما به دنبال همگانی کردن این رشته ورزشی در سطح جامعه هستیم.

توسعه بوکس در دانشگاه و شهرداری‌ها

وی بخشی از برنامه‌های پیشروی فدراسیون بوکس را فعال کردن این رشته ورزشی در بین نیروی انتظامی و ارتش عنوان و اضافه کرد: در خود نیروی انتظامی مربیان خوبی در بوکس داریم و این رشته ورزشی در ابتدا درس اخلاق را برای نیروهای انتظامی و نظامی به دنبال دارد.

سرپرست فدراسیون بوکس همچنین به توسعه این رشته ورزشی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در گذشته دانشگاه استقبالی از این رشته نداشت اما توانستیم مسابقات کشوری را برگزار کرده و تیم ملی دانشگاهی را تشکیل دهیم.

داوری با اذعان به برگزاری مسابقات جهانی دانشجویان در سال آینده افزود: برنامه دیگر توسعه این ورزش با کمک شهرداری‌ها است.

وی متذکر شد: به ویژه در باشگاه های شهرداری‌ها راه‌اندازی این رشته ورزشی مورد تأکید است و در خود استان اردبیل نیز توسعه این رشته ورزشی با کمک شهرداری‌ها ضروری است.

سرپرست فدراسیون بوکس بخشی از برنامه‌های این فدراسیون را توسعه بوکس بانوان عنوان کرد و افزود: طراحی لباس بانوان انجام شده و به زودی ابلاغ انتخاب مربی زن برای بانوان به هیئت‌ها انجام می‌شود.

داوری همچنین به راه‌اندازی دبیرستان بوکس نیز اشاره و تصریح کرد: در نظر داریم بعد از فارغ‌التحصیلی این افراد زمینه‌های شغلی نیز تدارک دیده شود و از جمله اینکه ۳۰ مربی به ۳۰ باشگاه در تهران معرفی شده است.

وی تأکید کرد: ظرفیت قابل توجهی در بوکس کشور وجود دارد و در صورتی که فعالان این رشته ورزشی دور هم جمع شوند می‌توان به دستاوردهای قابل توجهی در رقابت‌ها دست‌یافت.

سرپرست فدراسیون بوکس در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز اردوی تیم ملی از ۱۵ آبان ماه اشاره کرد و بیان داشت: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری اردو انجام شده و با کمیته پزشکی وارد قرارداد شدیم.

داوری متذکر شد: در استان‌ها آمایش سرزمینی بوکس و توسعه این رشته ورزشی در دانشگاه، نیروی انتظامی و ارتش، مدارس و شهرداری‌ها مورد تأکید است.

کد خبر 4107958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha