۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۴

جانشین فرمانده ناجا اعلام کرد؛

افزایش نظارت بر مأموران با استفاده از سامانه هوشمند

افزایش نظارت بر مأموران با استفاده از سامانه هوشمند

جانشین فرمانده ناجا گفت: با رونمایی از سامانه هوشمند بر فعالیت مأموران، ناجا به صورت آنلاین نظارت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسکندر مؤمنی در مراسم رونمایی از طرح‌ها و سامانه‌های فناورانه شورای عالی تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی گفت: با سامانه هوشمند و آنلاین متوجه می‌شویم که خودروی گشت در کجاست و چگونه به شهروندان خدمت می‌کند.

وی افزود: دوربین همراه پلیس نیز این کار را انجام می‌دهد، پلیس نیاز به مستندسازی محل حادثه و صحنه عملیات دارد، صحنه تخلف و جرم با استفاده از این لباس‌های مجهز، ثبت و ضبط می‌شود و همین باعث بازدارندگی می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: سه هزار پاسگاه و کلانتری داریم. از نظر کمی، پلیس بزرگترین نهاد است و از نظر مراجعات مردم، بالاترین مراجعات را کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی دارند؛ از این رو ارتباط مردم با پلیس بسیار زیاد است و کلانتری‌ها به عنوان یک ناجای کوچک باید از نظر کمی و کیفی در سطح قابل قبول باشند.

مؤمنی ادامه داد: ایجاد تحول در کلانتری‌ها برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم انجام شده و از همکاران هم انتظار داریم مأموریت‌های خود را با دقت و سرعت عمل انجام دهند. همچنین برای سرعت عمل بخشیدن به اجرای عملیات‌ها نباید صحت عمل را زیر سؤال برد.

وی گفت: مأموران باید حقوق شهروندی را رعایت کنند، نباید رعایت حق مردم را تضییع کرده و بین اقشار مختلف جامعه فرق قائل شوند. وقتی جامعه گسترده و شهرنشینی گسترش پیدا می‌کند، ارتباط مردم با هم بیشتر می‌شود، درخواست‌ها بالا می‌رود و دیگر نمی‌توان به صورت سنتی، امنیت را تأمین کرد. لذا استفاده از تکنولوژی به روز برای برقراری امنیت احساس می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه مجرمان همیشه یک قدم جلوتر از پلیس هستند، افزود: فعالیت مجرمان نسبت به رشد تکنولوژی بیشتر شده؛ روش‌هایی که آنها برای کلاهبرداری، اخاذی و انجام فعالیت‌های مجرمانه به کار می‌برند، با تکنولوژی روز است. در حال حاضر فضای مجازی مهمترین بستر برای فعالیت تبهکاران است. مؤمنی اظهار داشت: پلیس نیز باید با استفاده از تجهیزات به روز جلوی فعالیت‌های مجرمان را بگیرد. همچنین پلیس باید به فعالیت‌های خود سرعت بخشیده و با پایین آوردن درصد خطاها، نسبت به شناسایی متهمان اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با رونمایی از این سامانه دیجیتالی که همه فعالیت‌ها در آن به صورت آنلاین و قابل پیگیری است، شاهد خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان باشیم.

کد خبر 4108645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha