۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۸:۳۱

رئیس پلیس راه آهن کشور تاکید کرد؛

آگاه‌سازی و جلب همکاری کودکان ساکن در مناطق حاشیه شبکه ریلی

آگاه‌سازی و جلب همکاری کودکان ساکن در مناطق حاشیه شبکه ریلی

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور با اشاره به برنامه‌های این پلیس در هفته ناجا برای کودکان بر عزم این پلیس نسبت به آموزش و آگاه‌سازی و جلب همکاری دانش‌آموزن ساکن در مناطق حاشیه شبکه ریلی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، سردار علیرضا اکبرشاهی در برنامه قطار نظم و دوستی که به مناسبت هفته نیروی انتظامی توسط پلیس راه‌آهن برگزار شد، گفت: رشد روزافزون حاشیه‌نشینی در اطراف شهرهای بزرگ به یکی از معضلات عمده جوامع شهری تبدیل شده است و در پی آن بروز پاره‌ای رفتارهای ناهنجار، اقدامات بزهکارانه و اعمال مجرمانه، دشواری‌هایی را در جهت تأمین نظم و امنیت ایجاد می‌کند.

وی افزود: در چنین شرایطی شبکه ریلی کشور نیز بدلیل گذشتن از بسیاری مناطق حاشیه‌نشین، غیر محصور بودن و گستردگی این شبکه با حساسیت‌های ویژه‌ای در این حوزه روبروست و افزون بر این برخی محدودیت‌ها و محرومیت‌های آموزشی و نبود امکانات تفریحی مناسب، منجر به بروز رفتارهای پرخطری از جمله سنگپرانی به قطارهای مسافری، تردد غیرمجاز از روی ریل، بازی در حریم خطوط ریلی، سرقت آهن آلات و ادوات ریلی و ... شده و در مواردی ایمنی سیر قطارها را با مشکلات جدی مواجه کرده و آسیب‌های جبران ناپذیری را نیز به همراه داشته است.

فرمانده پلیس راه‌آهن تاکید کرد: این پلیس با بهره گیری از منابع علمی در حوزه های جرم‌شناسی و جامعه‌شناسی در راستای پیشگیری از وقوع جرم، « پیشگیری رشدمدار » و با رعایت دقیق سطوح پیشگیری، شناخت کامل نسبت به جغرافیا و جمعیت ساکن در حاشیه خطوط ریلی، همزمان با فرا رسیدن هفته ناجا در سال جاری اقدام به صدا درآوردن زنگ « امنیت ریلی – امنیت اجتماعی – توسعه پایدار » در بیش از ۹۱ مدرسه و واحد آموزشی« از پایه تحصیلی اول تا ششم » کرده است تا آموزش‌های لازم را درمورد اهمیت راه‌آهن و لزوم تامین امنیت آن به کودکان ارائه دهد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: همچنین پلیس راه‌آهن با راه اندازی قطار نظم و دوستی بصورت روشمند و با استفاده از تجارب درون سازمانی فعالیت‌های گسترده‌ای را در جهت آگاهسازی و جلب مشارکت‌های عمومی به ویژه در میان گروه‌های سنی هدف « ۶ تا ۱۳ سال » به انجام رسانده و همراه با بهره برداری از فرصت حضور در مدارس طرح شناسایی دانش آموزان مستعد و علاقمند بعنوان «همیار پلیس قطار »را در کلیه یگان‌های تابعه به مرحله اجراء درآورد. 

وی، هدف از اجرای این برنامه‌ها را فرهنگ سازی، آموزش همگانی، نهادینه کردن نظم و قانون و همچنین آشنایی دانش آموزان با قواعد اجتماعی دانست و گفت: ایجاد محیطی امن و سالم برای تردد دانش آموزان در مسیر مدرسه از معابر حاشیه خطوط ریلی به منظور افزایش ضریب ایمنی و کاهش تصادفات و سوانح و پرورش روحیه نظم و انضباط فردی و گروهی و تشویق دانش آموزان در جهت احترام به قوانین و مقررات از دیگر اهداف این پلیس در برگزاری این برنامه‌ها بوده است.

سردار اکبرشاهی در پایان تاکید کرد: توجیه دانش آموزان مدارس حاشیه خطوط ریلی نسبت به ایمنی راه آهن و عواقب سوء ناشی از ارتکاب رفتارهای پرخطر از اهداف محوری و همیشگی پلیس راه‌آهن بوده و هست.

قطار نظم و دوستی، همزمان با چهارمین روز از هفته گرامیداشت نیروی انتظامی و همچنین روز جهانی کودک با حضور تعدادی از دانش آموزان مدارس حاشیه خطوط ریلی و مربیان مربوطه از ایستگاه راه آهن تهران بسمت ایستگاه راه آهن کرج و بالعکس به حرکت در آمد.

کد خبر 4109450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha