۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۷

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

فلسفه وجودی زکات ایجاد عدالت و کاهش فقر در جامعه است

فلسفه وجودی زکات ایجاد عدالت و کاهش فقر در جامعه است

یاسوج- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فلسفه وجودی زکات بحث ایجاد عدالت و کاهش فقر در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی ظهر چهارشنبه در شورای زکات استان افزود: عمده عوامل آسیب های اجتماعی،  فقر  و عدم عدالت و نابرابری در سطح جامعه است.

وی افزود: باید  نگاه ما سخت افزاری نباشد، و نگاه فرهنگی و نرم به آسیب ها نیز لازم است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: تاکید مقام معظم رهبری در بحث زکات و وام دادن به مردم، نکته ظریف و خوبی است و اگر در نقطه ای موضوعات فرهنگی و اجتماعی مطرح  شود و هزینه ای شود،  بیراهه نرفته ایم.

میرمحمدی گفت: بحث دیگر در این است که در گذشته اعتبارات حوزه اوقاف به اندازه ای ریز می شد که نمود نداشت و کمکـهای خرد به مساجد  کمک های خاصی نمی کند و باید هدف گذاری در توزیع اعتبارات انجام شود.

وی افزود: باید تغییر در این حوزه انجام شود و پروژه هایی در مناطقی که مورد نیاز است، تعریف شود و عملکرد و هزینه کرد منابع به مردم نشان داده شود.

میرمحمدی گفت: اگر به جای صد پروژهز ده پروژه با قابلیت اجرایی و بهتر انجام شود و مصرف زکات به گونه ای باشد که به ثمر برسد بهتر است.

وی افزود: در حوزه فرهنگی باید کار شود و اگر در اقتصاد موفق باشیم و در حوزه فرهنگی موفق نباشیم مناسب نیست و تحقق سبک زندگی اسلامی و ایرانی  در جامعه و مقابله با مشکلات و آسیب های نو ظهور  فضای مجازی ضروری است.

کد خبر 4111126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha