۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۰:۱۲

مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

بسیاری از آسیب‌های اداری با توجه به مبانی دینی و عقلی رفع می‌شود

بسیاری از آسیب‌های اداری با توجه به مبانی دینی و عقلی رفع می‌شود

قم - مدیر حوزه‌های علمیه کشور مسئولیت را نوعی امانت برای خدمت به مردم دانست و گفت: بسیاری از آسیب‌های نظام اداری با توجه به مبانی دینی و عقلی قابل حل است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان قم که با حضور مدیران و جمعی از فرماندهان انتظامی استان در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، ضمن اشاره به آسیب‌های اخلاقی و فرهنگی که سازمان‌ها را تهدید می‌کند، افزود: یک سازمان همانند انسان دارای سلامت و یا بیماری است و می‌تواند در معرض آسیب‌های گوناگون قرار گیرد.

وی مهم‌ترین مسئولیت یک مدیر را پایش سلامت نهاد تحت مدیریتش عنوان کرد و افزود: هر یک از آسیب‌های اخلاقی و فرهنگی می‌تواند نهاد و دستگاه را از ارائه خدمات برتر بازدارد که بسیاری از این آسیب‌ها با توجه به مبانی دینی و عقلی قابل حل است.

امام جمعه قم با بیان اینکه مدیر موفق فردی نیست که تنها به دستورالعمل‌ها و وظایف شرح داده شده در قانون بپردازد، ادامه داد: مدیر موفق فردی است که سازمان را مانند یک موجود زنده رصد کرده و آن را از ورود آسیب‌ها و آفت‌ها مصون دارد.

آسیب‌هایی که مدیران را تهدید می‌کند

وی یکی از آسیب‌ها را طعمه پنداری مسئولیت در برابر امانت اندیشی عنوان کرد و افزود: چنانچه مدیری نسبت به امانت خداوند، مردم و نظام که در اختیارش قرار داده شده بی‌توجه باشد دچار این آسیب شده است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: از دیگر آسیب‌هایی که مدیران را تهدید می‌کند غفلت از خداوند در همه شئون است.

وی گفت: غفلت از حق جامعه نیز از دیگر آسیب‌هاست زیرا جامعه نعمت و فرصت مدیریت را برای فرد به وجود آورده است بنابراین باید قدردان بوده و حق جامعه را مورد توجه قرار دهد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه، غرور را یکی دیگر از آسیب‌هایی دانست که مدیران را تهدید می‌کند و افزود: خود بزرگ بینی و خودپسندی مدیر مانع بسیاری از توفیقات وی خواهد شد.

وی ادامه داد: غرور سازمانی یک مدیر مانع از بازسازی خویش و مانع از نگاه تعاملی میان سازمانی مدیر می‌شود.

آیت الله اعرافی تأکید کرد: عادی شدن کار و فرسوده شدن دستگاه‌ها و همچنین احساس ماندگاری از دیگر آسیب‌های مخرب است که مدیران باید از آن دوری کنند.

مهم‌ترین مسئولیت مدیران رصد آسیب‌ها و خلأهای درون سازمانی است

وی فرسودگی سازمانی را یکی دیگر از آسیب‌های پیش روی مدیران دانست و افزود: برای جلوگیری از فرسودگی سازمان باید مدیران خلاقیت لازم را داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه رقابت‌های نادرست در درون سازمان از دیگر آفت‌هایی است که مدیران را تهدید می‌کند، گفت: مهم‌ترین مسئولیت مدیران پایش و رصد آسیب‌ها و همچنین خلأهای درون سازمانی است.

خدمت در قم قابل مقایسه با دیگر شهرها نیست

وی با بیان اینکه خدمت در شهر قم ارزشی غیرقابل وصف دارد، افزود: خدمت‌رسانی در نظام اسلامی که برآمده از خون شهداست بسیار با ارزش است که در این میان شهر قم از نظر ارزش با سایر شهرها قابل مقایسه نیست.

آیت الله اعرافی ضمن اشاره به حضور طلاب خارجی در شهر مقدس قم، افزود: یکی از مزیت‌های نسبی شهر قم این است که یگانه قطبی است که حجم وسیعی از طلاب خارجی در آن تحصیل می‌کنند.

کد خبر 4111648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha