۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۲۳:۵۰

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

صنعت و تولید کشور دچار عقب ماندگی تکنولوژیک است

صنعت و تولید کشور دچار عقب ماندگی تکنولوژیک است

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: صنعت و تولید کشور دچار عقب ماندگی تکنولوژیک است و اگر به روزآمدی فناوری تولید توجه نکنیم، در آینده با مشکلات متعدد روبرو خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز پنج شنبه در چهارمین جلسه شورای سیاستگذاری چهاردهمین کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید ایران در اراک اظهار داشت: تلاش در راستای توسعه علم به معنای عام، تلاشی ارزشمند است.

وی ادامه داد: صنعت و تولید ما نوعا گرفتار عقب ماندگی فناوری و تکنولوژیک است، صنعت و تکنولوژی صنعتی که ما هم اکنون از آن استفاده می کنیم، دنیا ۷۰ سال پیش از آن استفاده می کرده است.

کریمی افزود: خودکفایی و تولید اضافه بر ظرفیت در یک صنعت دیگر ملاک اصلی نیست، اگر چه برخورداری از تولید نیاز جامعه است ولی سرعت رشد علم و تکنولوژی آنقدر بالا رفته که اگر ما با تکنولوژی قدیمی کار کنیم، رسیدن به اهداف برایمان سخت می شود.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان داشت: اگر بخواهیم به آن جایگاهی که در سند چشم انداز کشورمان در عرصه تولید و اقتصاد جهانی ترسیم کردیم برسیم، نیاز به یک حرکت جهشی و جهادی داریم و این جهش و حرکت بزرگ جز با تلاش مضاعف میسر نمی شود و همچنین برگزاری کنفرانس هایی با رویکردی کاملا کاربردی می تواند کمک به سزایی به این امر داشته باشد.

وی ادامه داد: روش آموزش علم یکی از آفاتی است که گریبانگیر دانشگاه های ما می باشد، باید علم را برای بهبود زندگی مردم و پیشرفت و باز کردن گره ای از مشکلات آموخت.

کریمی خاطر نشان ساخت: استان مرکزی، استانی صنعتی است که هم از لحاظ تنوع تولید در صنایع مختلف و هم از لحاظ وجود صنایع و کارخانجات بزرگ و مادر رتبه ممتازی را دارا می باشد و همچنین این استان از لحاظ منابع انسانی، آموزشی و علمی، توانسته مدیران بسیار شایسته ای را تقدیم صنعت کشور کند.

وی گفت: یکی از بزرگترین چالش ها و مشکلات امروز ما اسراف انرژی است و ما با حجم بسیار زیاد و غیر قابل باور از مصرف انرژی مواجه هستیم. در دنیا همه استفاده از انرژی های فسیلی را کم کرده و از انرژی های نو و تجدید پذیر استفاده می کنند اگر ما صنایع را تقویت نکنیم و به این سمت حرکت نکنیم از دنیا عقب می مانیم.

کریمی اظهار کرد: صنعت خودرو در دنیا به سمت انرژی های تجدید پذیر می رود و خودروهای الکتریکی جایگزین خودروهای بنزینی و گازوییلی می شوند و ما باید آگاه باشیم که صنایع خودروسازی ما اگر به دنبال پیشرفت نباشند و همگام با دنیا تکنولوژی های خود را بروز نکنند محکوم به شکست هستند.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان داشت: تلاش های علمی حتما باید در استان مورد حمایت قرار گیرد و از شرکت های دانش بنیان که فرصت های اقتصادی ویژه ای را پیش رو دارند به شدت حمایت و پشتیبانی کرد.

کد خبر 4112240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha