۲۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۵

مدیر عامل لوک اویل؛

تحریم های اقتصادی ضد روسی حداقل ۱۰ سال ادامه می یابد

تحریم های اقتصادی ضد روسی حداقل ۱۰ سال ادامه می یابد

مدیر عامل دومین شرکت بزرگ نفتی روسیه گفت: شرکت های روسی باید خود را برای حداقل یک دوره ۱۰ ساله تحریم ها آماده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از فایننشال تایمز، «واگیت الکپروف» مدیل عامل لوک اویل، دومین شرکت نفتی روسیه، گفت: احتمالا شرکت های نفت و گاز روسی باید خود را برای محدودیت های بلند مدت به دنبال باقی ماندن تحریم ها به مدت حداقل ۱۰ سال آماده کنند.

وی در ادامه گفت: برنامه راهبردی فعلی ما برای ۱۰ سال آینده با در نظر گرفتن باقی ماندن تحریم ها در جای خود است و فکر نمی کنم که این تحریم ها در سال های آینده برداشته نشوند و حتی طولانی مدت و بسیار فرآیند پیچیده ای خواهند داشت.

در حال حاضر لوک اویل بعداز روس نفت در جایگاه دومین شرکت بزرگ نفتی روسیه قرار دارد و روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت تولید می کند؛ ضمن اینکه بزرگ ترین شرکت خصوصی نفتی در روسیه محسوب می شود.

 از سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد، آمریکا و غرب به بهانه مناقشه روسیه با اوکراین بر سر منطقه «کریمه»، روسیه را تحریم کرده اند.

از آنجایی که تحریم های غرب بر روی صادرات نفت روسیه تاثیر نگذاشته است، آمریکایی ها با ترفند اعمال محدودیت بر روی پروژه های مشترک شرکت های بزرگ بین المللی انرژی بویژه شرکت های آمریکایی در حال وارد کردن فشار به روسیه هستند.

شرکت «اکسون موبایل» مجبور به متوقف کردن برنامه های خود در بخش اکتشافات نفت و گاز در مناطق مختلف روسیه شده است؛ ضمن اینکه این تحریم ها توانایی شرکت های انرژی روسی را از خرید تجهیزات مرتبط با استخراج نفت و گاز محدود کرده است.

«الکپروف» در رابطه با توافق اوپک گفت: از این توافق راضی هستیم و اگر قیمت نفت کمتر از ۵۰ دلار در هر بشکه باشد باید توافق تمدید شود؛ اما اگر قیمت آن ۵۵ دلار باشد دیگر نیازی به تمدید توافق وجود ندارد و باید تولید را کمی کاهش داد.

وی خاطر نشان کرد، مهمترین مسئله در حال حاضر این است که دیگر اجازه آن داده نمی شود که قیمت نفت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد و این موضوع برای صنعت نفت چالش جدی محسوب می شود؛ اما پیش بینی ما بر این است که قیمت نفت تا یک دهه آینده بین ۵۵ تا ۶۰ دلار در هر بشکه باشد که این موضوع هم برای تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان می تواند رضایت بخش باشد.

کد خبر 4112366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha