۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۹

معاون اول رئیس جمهور:

زنجیره تولید فولاد در کشور کامل می شود

زنجیره تولید فولاد در کشور کامل می شود

تبریز – معاون اول رئیس جمهور گفت: زنجیره تولید فولاد در کشور کامل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری صبح شنبه در بدو ورود به تبریز در جمع خبرنگاران گفت: امروز پروژه تولید آهن اسفنجی فولاد میانه افتتاح می شود تا زنجیره تولید فولاد در کشور کامل شود.

وی سپس با بیان اینکه امروز آمده ایم تا عرض سلامی به مردم تبریز و آذربایجان داشته باشیم، ادامه داد: همچنین امروز در مورد برنامه های توسعه ای استان با مسئولان گفتگو خواهیم کرد.

جهانگیری به افتتاح دو بیمارستان در شهرهای سراب و هریس نیز اشاره کرد و گفت: این طرح ها گام مهمی در جهت ارایه خدمات به مردم استان است و در جهت توسعه برنامه های درمانی و خدماتی آذربایجان شرقی به بهره برداری می رسد.

گفتنی است واحد تولید آهن اسفنجی فولاد میانه به عنوان یکی از طرح های توسعه این مجتمع با ظرفیت تولیدی ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال ایجاد شده است.

این طرح توسعه شامل سه بخش احیا، ذوب و نورد است که بخش احیای مستقیم در قالب پروژه کارخانه تولید آهن اسفنجی میانه، از طرف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) واگذار شد و موسسه عاشورای گروه تخصصی کربلا به صورت «مهندسی، تأمین کالا و ساخت (EPC) این پروژه را اجرا کرد.

در طول احداث این واحد برای حدود ۳۰۰ نفر به طور مستقیم و حدود ۸۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی شد و با بهره برداری از آن برای ۵۰۰نفر به طور مستقیم و ۱۵۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال‌ پایدار ایجاد می شود.

کد خبر 4113045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha