۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۰

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

تحصیل ۸۰۰۰دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان/تاکید بر مهارت محوری

تحصیل ۸۰۰۰دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان/تاکید بر مهارت محوری

یاسوج- رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر این دانشگاه قریب به ۸۰۰۰ دانشجو دارد، که از این تعداد ۳۰ درصد را بانوان و ۷۰ درصد را  آقایان تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس ظریفی ظهر شنبه در نشست خبری افزود: همچنین در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو داریم، و ۴۰ درصد دانشجویان ما در مقطع کاردانی و ۶۰ درصد در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

ظریفی ابراز داشت: دانشگاه ما بر مهارت اعتقاد دارد و شرط اول در هر حوزه ای مهارت است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خاطر نشان کرد: حرکت به سمت مهارت محوری از نیازهای جامعه ما است، و باید تکیه و نگاه مدرک گرایانه کاهش یابد.

ظریفی گفت: در استان یازده مرکز عملی و کاربردی داریم که چهارمرکز تحت عنوان هیئت موسسی و یک مرکز جوار صنعت فعال است و شش مرکز دیگر، مراکز دولتی هستند.

ظریفی با بیان اینکه هفته گذشته بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه بود، گفت:  دانشگاه ما نوپا و زایده انقلاب است و انتظاراتی که از این دانشگاه می رود این است که در راستای اهداف نظام و تحقق شعارهای رهبر معظم انقلاب و دولت حرکت کند و هدف ما تربیت نیروهای مهارتی است.

ظریفی ابراز داشت: یکی از اهداف  تاسیس دانشگاه توسعه ارتباط  بین دانشگاه و صنعت بوده است، که حلقه مفقوده یعنی ارتباط علم و عمل را بهبود بخشیده و همچنین در این راستا، در حوزه صنایع و خدمات استان، مراکز جوار صنعت هم تاسیس شود.

ظریفی گفت: هدف ما تامین نیروی کار ماهر است و باید بر تربیت تکنسین ماهر متمرکز شویم.

وی از راه اندازی  مرکز آموزشی در حوزه میراث فرهنگی در استان خبر داد و گفت: در راستای تحقق این هدف با ۱۴۰ دانشجو در حوزه صنایع دستی، گردشگری و ... این مرکز آموزشی  فعال است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خاطرنشان کرد: ظرفیت استان و نگاه به آینده در پذیرش دانشجو برای ما مورد توجه است.

ظریفی گفت: همچنین  این دانشگاه در حوزه های مختلف با تربیت دانشجوی مهارتی فعالیت می کند.

وی  از فعالیت این دانشگاه در حوزه آموزش های اجتماعی و فرهنگی در جهت رفع نیازهای این حوزه ها خبر داد.

ظریفی با اشاره به تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه این دانشگاه،  بیان کرد: اولین قدم در راستای اقتصاد مقاومتی تزریق دانشجو و حضور دانشجو در صنعت است.

وی افزود: دانشجویی که وارد صنعت می شود، مشکلات را می بیند و می تواند برای رفع آن و تحقق تکیه بر توانایی داخلی کمک کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان از حضور دانشجویان مراکز علمی کاربردی استان در برنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی و همچنین مسابقات و المپیادها خبر داد.

کد خبر 4113267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha