۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۲۰:۰۳

در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی ‌صورت گرفت؛

هم اندیشی با فعالان مذهبی و تربیتی ترکیه

هم اندیشی با فعالان مذهبی و تربیتی ترکیه

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی گفت: میزبان هیئتی از ترکیه بودیم که درباره موضوعات تربیتی و دینی هم اندیشی کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد علامتی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه ای با هئیتی از کشور ترکیه که از فعالان فرهنگی، تربیتی و مذهبی هستند داشتیم.

 وی افزود: موضوع این دیدار، هم‌اندیشی و تبادل‌نظر در خصوص فعالیت‌های تشکیلاتی و تربیتی و دینی بود.  ۹۸ درصد از مردم ترکیه مسلمان هستم. دین به‌ عنوان عنصری مهم، عامل وحدت است.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی با بیان اینکه ‌ تلاش دشمن برای کاهش نشر دین در زندگی افراد است گفت: دین عنصری مشترک است که می‌تواند احیاگر تمدن اسلامی باشد.

علامتی تاکید کرد: با هیئت ترکیه ای  درباره ی فعالیت‌های قرآنی، استکبارستزی و تشکیلات اسلامی گفت و گو کردیم. اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به‌عنوان یک تشکل انقلابی و امین نظام تجربیات خود را می‌تواند به‌عنوان الگو به کشورهای اسلامی ارائه دهد که این دیدار نیز انتقال تجربه بود.

در ادامه فعال مذهبی از کشور ترکیه گفت: ترکیه دارای تعداد ۱۵۰ مسجد ویژه شیعیان است. از طریق مساجد و با توجه به شرایط روز جوانان را به فعالیت های دینی سوق می دهیم. امروز نیز به ایران که  انقلابش انفجار نور بود، آمده ایم تا از تجربیاتشان بهره مند شویم و در فعالیت ها خود در ترکیه استفاده کنیم.

کد خبر 4117287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha