۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۰

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی پزشکی قانونی دهدشت در آینده ای نزدیک

آغاز عملیات اجرایی پزشکی قانونی دهدشت در آینده ای نزدیک

یاسوج- مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت مرکز پزشکی قانونی شهر دهدشت در دستور کار است و در آینده ای نزدیک عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کامروز امینی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال گذشته موافقت نامه این مرکز محقق شد و در سال جاری نیز مشکل زمین این مرکز حل شده است و در آینده ای نزدیک و با انتخاب پیمانکار این پروژه عملیاتی می شود.

امینی ابراز داشت: در حوزه پزشکی قانونی مرکز  استان که در شش هزار متر در حال ساخت است، به دلیل مشکلات، با پیشرفت ۷۰ درصد ختم پیمان داده شد و ماده ۴۸ به پیمان کار ابلاغ شد.

وی افزود: واحد معاینات بالینی این مرکز با تلاش و بودجه این دستگاه در حال تکمیل است و امید داریم واحد معاینات بالینی آماده و واحد فعلی به مکان جدید منتقل شود.

امینی در رابطه با مراکز بهمئی و دنا که در دادگستری  به ارائه خدمات مشغول هستند، گفت: پیگیری برای انتقال این مراکز  به مکانی مناسب تر در دست اقدام است و سعی ما بر این است که مکانی مستقل ایجاد کنیم.

امینی با اشاره به توسعه و تکمیل واحد های تشریح، عنوان کرد: در مراکز پزشکی قانونی این واحد ها دیده شده است و با تحقق این امر جابه جایی اجساد به حداقل می رسد.

وی افزود: همچنین در شهر دهدشت نیز سالن تشریح ایجاد خواهد شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: پزشکی قانونی در حوزه توسعه و تجهیز آزمایشگاهی نیز فعالیت دارد و در دو حوزه آسیب شناسی و سم شناسی اقدامات مناسبی انجام شده است.

امینی تصریح کرد: در حوزه آسیب شناسی با توسعه و تجهیز، آموزش و ایجاد فضای فیزیکی در اداره کل پزشکی قانونی فعالیت ها انجام می شود.

وی عنوان کرد: در حوزه سم شناسی امید است با تخصیص اعتبار مشخص شده در سال ۹۶، با تکمیل زیرساخت ها این مهم در استان عملیاتی شود.

امینی افزود: با تکمیل حوزه سم شناسی، کاهش زمان رسیدگی و اعلام علت فوت را شاهد خواهیم بود و پرونده ای که دو تا سه ماه برای پاسخگویی زمان می برد، حداکثر به دو تا سه هفته خواهد رسید.

امینی تصریح کرد: در برنامه چهارم توسعه قضایی ۲۶ برنامه راهبردی برای کشور و به تبع آن استان هدفگذاری شده است.

کد خبر 4117537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha